مراقبت جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام پایانی سال/ ثبت اطلاعات اصناف استان در سامانه “ایران من”
مراقبت جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام پایانی سال/ ثبت اطلاعات اصناف استان در سامانه “ایران من”

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه آمارهای کرونا رو به کاهش است، اما باید مدیریت و مراقبت جدی صورت گیرد تا رخدادهای آخر سال باعث بدتر شدن اوضاع بعد از تعطیلات نوروزی نشود. عابدین خرّم در پنجاهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: سیاست‌گذاری دولت در حوزه واکسیناسیون و پایش و درمان بیماران، نتایج […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه آمارهای کرونا رو به کاهش است، اما باید مدیریت و مراقبت جدی صورت گیرد تا رخدادهای آخر سال باعث بدتر شدن اوضاع بعد از تعطیلات نوروزی نشود.

عابدین خرّم در پنجاهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: سیاست‌گذاری دولت در حوزه واکسیناسیون و پایش و درمان بیماران، نتایج اثرگذاری داشته و نرخ بالای واکسیناسیون حاکی از اعتماد مردم به مجموعه دولت و نظام بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون دوز اول و دوم در استان وضعیت خوبی دارد، افزود: برای افزایش ضریب دوز سوم نیز باید یک اهتمام و حرکت جدی از سوی همه بخش‌ها صورت گیرد که استمرار طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات ضروری در این زمینه است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار پایین ثبت اطلاعات استان در سامانه “ایران من”، از اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی خواست تا با جدیت بیشتری نسبت به اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و فعالان صنفی برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت کنترل‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی استان، از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان خواست تا با استقرار کارشناسان خود در این مرزها، کنترل‌های لازم را بر تردد مسافران انجام دهند.
 
خرّم خطاب به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم تأکید کرد: تمهیدات و مقدمات لازم برای ازسرگیری کامل آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شود تا شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نباشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی به فرمانداران استان نیز دستور داد در ایام پایانی سال، ضمن نظارت بر رعایت قیمت و کیفیت محصولات عرضه‌شده در سطح بازار، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز خرید و همچنین ادارات و بانک‌ها به طور جدی نظارت کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: در حال حاضر شهرستان‌های عجب‌شیر، مراغه و ملکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۱۱ شهرستان ازجمله تبریز در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.
 
بهمن نقی‌پور همچنین از روند رو به کاهش آمار مراجعان سرپایی و بستری‌های کرونا در استان خبر داد و گفت: وضعیت مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر تقریباً ثابت بوده و امیدواریم از اواخر هفته جاری شاهد کاهش فوتی‌ها باشیم.
 
وی درخصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۴۱ درصد دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.
 
در این جلسه گزارش ثبت اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و گزارش کمیته علمی و فناوری ستاد مقابله با کرونا نیز ارائه شد.
 
تیموری، مدیر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی درخصوص سامانه “ایران من”، گفت: تمامی واحد‌های صنفی در راستای اجرای مدیریت هوشمند بیماری کرونا باید نسبت به ثبت‌نام در این سامانه به نشانی asnaf.moi.ir و اخذ و نصب QR-Code در واحد صنفی اقدام کنند.
 
به گفته وی، سامانه “ایران من” به منظور کمک به فعال بودن بازارهای کشور در شب عید و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط اصناف مختلف ایجاد شده  و ثبت‌نام در آن برای فعالیت  کلیه اصناف در ایام عید نوروز الزامی است.
 
تیموری خاطرنشان کرد: هر فعال صنفی باید ضمن تزریق سه دوز واکسن کرونا، در سامانه “ایران من” ثبت‌نام کرده و با اخذ و نصب QR-Codeاختصاصی، مشتریان را از رعایت شیوه‌نامه‌های در واحد صنفی خود مطلع کند.