صادرات ۱٫۲ میلیارد دلار  کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور دنیا
صادرات ۱٫۲ میلیارد دلار  کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور دنیا
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در 9 ماه نخست امسال را 1.2 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: محموله های صادراتی از گمرکات استان در این مدت به 102 کشور صادر شده است.

به گزارش قلم پرس، محمدجعفر عظمایی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت افزایش مراودات تجاری در رشد و توسعه اقتصادی اظهار کرد: کشورهای ترکیه با میزان ارزش صادراتی ۳۳۴ میلیون دلار، عراق با ارزش صادراتی ۲۳۹ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۶۰ میلیون دلار و آذربایجان با ۴۴ میلیون دلار و گرجستان با ۴۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر مقاصد صادراتی گمرکات استان هستند.

وی تعداد کالاهای صادراتی از گمرکات استان را هزار و ۳۵۶ قلم کالا دانست و گفت: میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، سایر پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی، مس تصفیه شده، شمش از آهن و فولاد، کنسانتره مس، پروفیل، پلیمرهای پروپیلن، شکلات، محصولات پسته‌ از جمله کالاهای صادر شده از استان در ۹ ماه امسال بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار صدور کارت بازرگانی در استان افزود: در ۹ ماه امسال ۳۵۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۶۵۰ فقره کارت تمدید شده است.

انتهای پیام/