افزایش یک و نیم برابری سرانه فضاهای ورزشی مدارس
افزایش یک و نیم برابری سرانه فضاهای ورزشی مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: هزار نفر از دانش آموزان استان در سال گذشته به دلایل مختلفی ترک تحصیل کرده اند.

به گزارش قلم پرسT مسعود سعادتی روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: رویکرد اصلی هفته معلم تکریم جایگاه معلم و معرفی آموزش و پرورش است که باید این رویکرد در طول سال نیز، ادامه داده شود که در این راستا، برنامه‌هایی برای نواحی تدوین شده است.

وی با اشاره به آغاز روند انتخاب معلمان نمونه از مدارس اذعان کرد: بیش از ۳هزار معلم به عنوان کاندید برای معلم نمونه انتخاب شدند که در پایان ۱۲۱ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و ۷ معلم به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: تعداد دانش آموزان باز مانده از تحصیل در استان هزار نفر است که علل های فرهنگی، قضایی، امنیتی، فوت از دلایل ترک تحصیل این دانش آموزان بوده است.

مسعود سعادتی با بیان اینکه که سرانه فضاهای ورزشی در مدارس یک و نیم برابر افزایش یافته است گفت:بیش از ۱۰۰ مکان ورزشی در راستای این طرح احداث شده و تجهیز سالن‌های ورزشی به کف پوش با هدف ترویج ورزش برای دانش‌آموزان دختر نیز جزو برنامه‌های معاونت تربیت بدنی در سال جاری است‌.

وی با بیان اینکه ۵۳ مدرسه تک دانش آموزه ابتدایی روستایی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد:تعداد مدرسه کانکسی در استان  ۲۵۰ واحد است که برای رفع این مشکل ساخت ۱۸۸ واحد مدرسه به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، این استان را یکی از استان‌های پیشتاز در جذب خیران مدرسه‌ساز دانست و گفت: همچنین برای مدرسه کانکسی روستایی در مراغه نیز یک خیر حاضر شده است تا ساخت مدرسه این روستا را بر عهده بگیرد.

سعادتی با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش افزود: سال گذشته ۵۵ هزار نفر جذب این دستگاه شدند و امسال نیز ۷۰ هزار نفر استخدام می‌شوند که پیش بینی میشود در سال آینده تحصیلی تعداد معلمان حاضر در کلاس های نسبت به امسال افزایش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/