بررسی زمینه‌های مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در توسعه شهری و روستایی آذربایجان‌ شرقی
بررسی زمینه‌های مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در توسعه شهری و روستایی آذربایجان‌ شرقی

استاندار آذربایجان‌ شرقی در دیدار با رئیس سازمان بسیج سازندگی، خواستار مشارکت گروه‌های جهادی در پروژه‌های خدمت‌رسانی به روستاهای استان شد. عابدین خرّم در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان، در صورت اقدامات اساسی که منجر به تامین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد سرانه شود، شاهد تثبیت جمعیت […]

استاندار آذربایجان‌ شرقی در دیدار با رئیس سازمان بسیج سازندگی، خواستار مشارکت گروه‌های جهادی در پروژه‌های خدمت‌رسانی به روستاهای استان شد.

عابدین خرّم در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان، در صورت اقدامات اساسی که منجر به تامین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد سرانه شود، شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.
 
وی بیان کرد: تامین آب شرب و کشاورزی از نیازهای جدی روستاها است که اقدامات مهمی بخصوص برای اجرای پایاب ۹ سد تکمیل شده استان در حال انجام است.
 
خرّم، اصلاح الگوی کشت، ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی، احداث مدارس جایگزین کلاس‌های کانکسی، ایجاد بازارچه‌های دائمی محصولات بومی برای عرضه به گردشگران و سرمایه‌گذاری شستا برای تاسیس گاوداری‌های بزرگ در مناطق محروم استان را از جمله دیگر مواردی دانست که با جدیت دنبال می‌شوند.
 
استاندار آذربایجان ‌شرقی از سازمان بسیج سازندگی خواست در بازآفرینی شهری مناطق حاشیه‌نشین تبریز از طریق احداث واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن و نیز تامین قیر برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی آذربایجان ‌شرقی مساعدت کند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی هم در این دیدار از کلنگ‌زنی ۱۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند در قالب توافق با وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در طرح ملی جهش تولید مسکن خبر داد و آمادگی آن سازمان برای احداث واحدهای مسکونی در روستاها و حاشیه کلانشهر تبریز اعلام کرد.
 
سردار محمد زهرایی دیگر اولویت بسیج سازندگی را تامین آب روستاها اعلام کرد و گفت: هم در این خصوص و هم در خصوص راه‌های روستایی آماده همکاری هستیم.
 
وی از تصویب احتساب کمک واحدهای اقتصادی به گروه‌های جهادی به‌عنوان مالیات خبر داد و گفت: بدین ترتیب بسیج سازندگی می‌تواند پروژه‌هایی را که از نظر شما اولویت‌دار بوده اما بودجه دولتی لازم به آنها اختصاص نمی‌یابد، با جذب منابع از این طریق اجرا کند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین از تصویب اعتبارات لازم برای بسیج سازندگی در زمینه پنل‌های خورشیدی و احیای واحدهای خرد و کوچک خبر داد و برای توجه ویژه به آذربایجان‌شرقی در این زمینه‌ها اعلام آمادگی کرد.