علت عدم جذب اعتبارات استانی توسط دستگاه‌ها بررسی و مشخص شود
علت عدم جذب اعتبارات استانی توسط دستگاه‌ها بررسی و مشخص شود

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: برخی از دستگاه‌ها نتوانسته اند سهم اعتباری استان را در سال جاری دریافت کنند که دلیل این امر باید بررسی و نتیجه مشخص شود. عابدین خرّم عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها که نیاز مبرمی به اعتبارات داشتند نتوانسته‌اند […]

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: برخی از دستگاه‌ها نتوانسته اند سهم اعتباری استان را در سال جاری دریافت کنند که دلیل این امر باید بررسی و نتیجه مشخص شود.

عابدین خرّم عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها که نیاز مبرمی به اعتبارات داشتند نتوانسته‌اند سهم اعتباری خود را از مرکز دریافت کنند که این مسأله جای سوال دارد.
 
وی افزود: از مجموع اعتبارات مصوب برای استان‌ها تنها ۴۳ درصد تخصیص داده می‌شود که ۷ درصد آن نقدی و مابقی به صورت اوراق است که این مسأله نیز ایراد ادارد و تخصیص‌ها باید بیش از این باشد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‌شرقی هم در این جلسه  به ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات و ظرفیت‌های قانون بودجه کشور پرداخت و اظهار کرد: لازم است دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات مقتضی اهتمام جدی به خرج دهند.
 
محمد فرشکاران افزود: به نظر می رسد اکثر دستگاه‌های استان با تلاش هایی که انجام داده‌اند توانسته‌اند اعتبارات مناسبی را از مرکز جذب کنند که جای تشکر دارد.
 
وی یادآور شد: در مجموع حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توسط ۳۱ دستگاه اجرایی استان جذب شده است.