عضو شورای شهر تبریز: شهین باهر نباید به بوسنی سفر می کرد/ اکبرنژاد توصیه برادرش را نکرده
عضو شورای شهر تبریز: شهین باهر نباید به بوسنی سفر می کرد/ اکبرنژاد توصیه برادرش را نکرده

سعید دباغ نیکو خصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز میهمان هیئت تحریریه پایگاه خبری سازه پرس بود و به سوالات خبرنگاران این رسانه تخصصی حوزه راه و ساختمان پاسخ داد. به گزارش قلم پرس به نقل از سازه پرس، رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز در این گفتگوی اختصاصی به […]

سعید دباغ نیکو خصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز میهمان هیئت تحریریه پایگاه خبری سازه پرس بود و به سوالات خبرنگاران این رسانه تخصصی حوزه راه و ساختمان پاسخ داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از سازه پرس، رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز در این گفتگوی اختصاصی به نقاط ضعف و قوت تبریز، دلایل حضورش در شورای اسلامی شهر تبریز، سفر بوسنی و انتصاب های شهردار تبریز، عملکرد سازمان ورزش شهرداری و…پرداخت.

 

دغدغه ام کار برای جوانان و تبریز است

نیکو خصلت در ابتدای این گفتگو در خصوص دلایل حضورش در شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بواسطه سفر به بیش از ۴۰ کشور جهان تفاوتهای فرهنگی و رفتاری بسیاری را مشاهده کردم. از سوی دیگر سیستمهای غلط تصمیم گیری رامی دیدم و گرفتار شدن درسیکلهای معیوب را تجربه می کردم، جوانان را مشاهده می نمودم که به دلیل نبود کار دچار بحران هویت می شوند و کاملا می دانستم که همه اینها ریشه در گذشته دارد و ما معلول این وضعیت هستیم تصمیم گرفتم برای این خطه و جوانانش کاری انجام دهم. به این نتیجه رسیدم که باید در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های شهرم حضور داشته باشم. لذا در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردم. حال که بیش از شش ماه است در شورای شهر حضور دارم دغدغه ام بسیار بیشتراز گذشته شده و هر روز به آنها فکر می کنم و تلاش می کنم با امید بیشتری پیش بروم می دانم در چه راه سختی به نام ماراتن شورای اسلامی شهر قدم گذاشته ام. دست اندازها زیاد، دیدگاهها محدود، و رفتارهای غلط بسیاری وجود دارد که باید اصلاح شوند ولی با این حال و اوصاف من امیدوارم.

تبریز گنج ناشناخته

عضوهیئت علمی دانشگاه تبریز در ادامه در خصوص نقاط ضعف و قوت تبریز گفت: تبریز گنجی است که هیچ کس آن را نشناخته است ربع رشیدی، ارک، مقبره الشعرا، بازار، مقبره العرفا، قرارگیری در جاده ابریشم، باغاتی که از دست داده شده، قبور ۳۵۰۰ ساله، اینها همه نقاط قوت این گنج عظیم هستند که نادیده گرفته شده اند. علاوه بر این نقطه ضعفی که می توان برای این شهر بر شمرد به مردم آن باز می گردد که به کار تیمی اعتقاد ندارند. مردم دیر جوشی هستند که دور خود حریمی کشیده اند در حالیکه در جهان شهر اینگونه بحثها مفهوم خود را از دست داده است. اینکه از قدیم گفته می شود غیر تبریزی در این شهر نمی تواند زندگی، کار و فعالیت بکند اصلا درست و پذیرفتنی نیست. این موارد نقطه ضعف ماست که باید بهبود پیدا کند.

وی افزود: روی هم رفته مشکل تبریز رفتاری است، که روی اقتصاد، اقلیم و دیزاین و معماری شهر خواسته و ناخواسته تاثیرگذاشته است. به هر حال تبریز با همه این اوصاف فعلا زنده است ولی کاملا اعتقاد دارم باز هم می توان تبریز را با توجه به عقبه و مشاهیری  که دارد به دوران شکوفایی و اوج خود در خاورمیانه به عنوان یک شهر منحصر به فرد باز گرداند.

 

رویداد ۲۰۱۸ برای تبریز زود بود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ به اینکه وضعیت رویداد تبریز ۲۰۱۸ را چگونه ارزبابی می کند؟ اظهار داشت: به نظر من موضوع تبریز ۲۰۱۸ برای تبریز زود  و یک تصمیم عجولانه بود چراکه این شهر آمادگی این رویداد را نداشت تبریز در این رویداد در میان شهرهای قونیه، مدینه و باکو در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت که هر سه اینها به لحاظ جذب گردشگر از تبریز بسیار بالاتر هستند. من فکر می کنم اگر ۲۰۲۴ برای تبریز در نظر گرفته می شد قطعا مفیدتر واقع می شد.

نیکو خصلت اضافه کرد: در رابطه با رویداد ۲۰۱۸ این مسئله به ذهن می رسد که چرا سایر شهرها برای این رویداد اعلام آمادگی نکردند که باید گفت آنها سختی کار را می دانستند و در این باره ما عجولانه و بدون در نظر گرفتن مسائل بسیار وارد کار شدیم. اما به هر حال اتفاقی است که افتاده و دیگر نباید به آن منفی نگاه کرد. از مهمترین پیامدهای تبریز ۲۰۱۸ آن بود که باعث شد از خواب یبدار شویم و مشکلات را ببینیم و بفهمیم که واقعا آماده این رویداد نیستیم. هتلها و مراکز اقامتی، فرودگاه، شهر، ترافیک، فرهنگ رانندگی، بازار و … اینها مواردی هستند که اصلا آماده این رویداد نبودند و همه اینها باعث شد شوکی به مدیران و حتی مردم وارد شود.

وی تصریح کرد: در مورد بودجه رویداد تبریز ۲۰۱۸ نیز باید بگویم اینکه تصور کنیم تهران باید فکری به حال تبریز ۲۰۱۸ بکند و بودجه بدهد تا کار کنیم اصلا درست نیست و یک اشتباه بزرگ است. برای اینکه تبریز به یک شهر بین المللی تبدیل شود خودمان باید دست به دست هم بدهیم چراکه این شهر آنقدر کشش و پتانسیل دارد که بتواند برند اقتصادی و فرهنگی خود را تبلیغ کند. روی هم رفته رویداد ۲۰۱۸ یک گشایش است که باعث می شود یک تغییر رفتار رخ دهد.

 

اثربخشی در عملکرد سازمان ورزش شهرداری دیده نمی شود

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص عملکرد سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز برای موضوع ورزش انرژی زیادی گذاشته و منابع مالی خوبی برای این موضوع اختصاص داده است ولی نهایتا من فکر می کنم با توجه به این تلاشها و بودجه تخصیص یافته شاهد اثربخشی قابل قبولی در این حوزه نیستیم.

وی افزود: با بودجه اختصاص یافته توسط شهرداری تبریز برای ورزش می توان ۹۰۰ معلم ورزش را به مدت یک سال تامین مالی کرد تا به مردم شهر ورزش را آموزش دهند ولی در حال حاضر متاسفانه فقط حدود ۵ درصد مردم تبریز ورزش می کنند. به هر حال ورزش یکی از مهمترین دلایل حضور بنده در شورای شهر است و امیدوارم در سال ۱۳۹۷ شاهد اقدامات و حرکت های اساسی در این زمینه در سطح تبریز باشیم.

 

انتخاب شهین باهر با دلیل بود

عضو شورای شهر تبریز در خصوص دلالیش برای انتخاب ایرج شهین باهر به عنوان شهردار تبریز نیز به سازه پرس گفت: همه گزینه های شهرداری تبریز شانس انتخاب شدن به عنوان شهردار تبریز را داشتند ولی دلیل اینکه من به آقای ایرج شهین باهر رای دادم این بود که ایشان پیشتر عضو شورای شهر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناس رسمی دادگستری، شهردار مناطق تبریز و… بود البته گزینه های دیگر هم پتانسیل های خوبی داشتند ولی دست آخر به این نتیجه رسیدم که به آقای ایرج شهین باهر برای شهرداری تبریز رای دهم.

 

شهین باهر نباید به بوسنی سفر می کرد

نیکو خصلت در مورد سفر شهردار تبریز به بوسنی در ایام نوروز اظهار داشت: سفر آقای ایرج شهین باهر شهردار تبریز به بوسنی در ایام نوروز غیر قانونی نبود و با هزینه خودش به این سفر رفته بود. ولی عرف و خوب این بود که در این ایام وی به این سفر نمی رفت و در تبریز می ماند چراکه وی میزبان بود. قطعا در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز به این موضوع نیز پرداخت خواهد شد.

اکبرنژاد توصیه برادرش را نکرده

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز در مورد نحوه انتصاب مدیران توسط ایرج شهین باهر در شهرداری تبریز نیز به سازه پرس اظهار داشت: به نظر من آقای ایرج شهین باهر شهردار تبریز برای اینکه از زیر بار انتقادات خارج شود بهتر بود افرادی را که برای سمتها و پستها در نظر گرفته در شورای شهر مطرح نماید و رای اعضای شورای شهر را دریافت کند که این بهترین حرکت بود بالاخره وقتی می خواهیم مسیر۴ ساله ای را طی کنیم باید مشورت گرفتن را در سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی در مورد انتصاب برادر دکتر شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان رئیس سازمان تاکسیرانی تبریز  نیز گفت: با توجه به سجایای اخلاقی که از آقای دکترشکوراکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز سراغ دارم قطعا ایشان فردی نیستند که توصیه برادرشان را برای انتصاب به عنوان رئیس سازمان تاکسیرانی به شهردار تبریز بنمایند. بالاخره اقای محمدحسین اکبرنژاد نیز دارای سوابق خوبی است ولی درکل می توان گفت که این انتصاب شاید بتواند به تعامل بیشترشورای اسلامی و شهرداری تبریز کمک کند.