سیاست‌های تنظیم بازار در جامعه منعکس شود/ شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم
سیاست‌های تنظیم بازار در جامعه منعکس شود/ شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسی‌های میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد. عابدین خرّم در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان، اظهار داشت: […]

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسی‌های میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.

عابدین خرّم در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان، اظهار داشت: سیاست تنظیم بازار یکی از کارهای ضروری بود که در دولت مردمی به اولویت تبدیل شد و تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های مسئول در این حوزه باعث ثبات در تأمین و توزیع کالا هستیم.
 
وی افزود: سپردن مسئولیت تأمین و توزیع محصولات غذایی به جهاد کشاورزی، اقدام درستی است؛ چراکه تعدد متغیرها، تصمیم‌گیری را سخت می‌کرد.
 
خرّم با اشاره به اینکه تنظیم بازار، تابع عرضه و تقاضاست و این دو بخش باید هماهنگ باشند، افزود: در سال‌های گذشته، بخش‌های تأمین و توزیع کالا هماهنگ نبودند و نگرانی شدیدی درخصوص کالاهای اساسی وجود داشت؛ اما امروز تلاش‌های کارشناسان جهاد باعث آرامش و طمأنینه در تامین و توزیع کالا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، افزود: بخشی از علت این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار، پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با حضور میدانی در عرصه، نتیجه تصمیمات و اقدامات خود را لمس کنند، افزود: باید در بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و این بازرسی‌ها در سطح جامعه منعکس شود.
 
وی افزود: در بحث نان، کنترل از مبدأ تا نانوایی ضعیف است و شاهد فروش آرد یارانه‌ای در بازار آزاد و کاهش کیفیت نان هستیم؛ لذا کنترل قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است.
 
خرّم درخصوص عرضه میوه شب عید نیز گفت: در کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی منسجمی شده تا آحاد مردم به میوه دسترسی داشته باشند؛ در میان‌مدت باید میادین عرضه میوه در قالب بازارچه‌های محلی احداث شده و این محل‌ها به طور مستمر رصد و پایش شوند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه ایجاد فراوانی کالا در بازار را وظیفه اصلی قرارگاه امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: نتیجه این اقدام، تثبیت قیمت از طریق عرضه و تقاضا بوده است.
 
اکبر فتحی اظهار داشت: در ایام اوج مصرف بویژه شب عید مشکلی از نظر تأمین کالا نخواهیم داشت و در توزیع اقلام نیز به مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه‌ای شده است.
 
وی درخصوص تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان، گفت: در افزایش ظرفیت‌های جدید و سامان‌دهی واحدهای غیرمجاز اقدامات موثری انجام شده و با رقم بی‌سابقه ۴٫۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، امروز شاهد ثبات کامل در تولید مرغ هستیم.
 
در این جلسه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مسئول از وضعیت کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، میوه و گوشت گزارش دادند و بر لزوم تسهیل تردد محموله‌های غذایی و نهاده‌ها، بازرسی‌های میدانی برای کنترل قیمت‌ها و برنامه‌ریزی برای احداث بازارچه‌های محله‌ای به‌منظور توزیع هدفمند تأکید شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی پس از این جلسه از یکی از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی ازجمله گوشت قرمز و گوشت مرغ در تبریز بازدید کرد و در جریان روند تأمین و توزیع این کالاها در بازار قرار گرفت.
 
خرّم در این بازدید پس از استماع گزارش‌های مسئولان درخصوص وضعیت کالاهای اساسی، دستورهای لازم به منظور عرضه نیازمندی‌های مردم در آستانه عید نوروز را صادر کرد.