خط تولید ۴ ماده دارویی در شرکت داروسازی دانا افتتاح شد
خط تولید ۴ ماده دارویی در شرکت داروسازی دانا افتتاح شد

۴ خط تولید مواد اولیه دارویی در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر بهداشت در شرکت داروسازی دانا به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها، سالانه ۴۵ میلیون عدد ویال آب مقطر تزریقی و قطره سینگل‌دوز چشمی، ۸۰ میلیون عدد قطره مولتی‌دوز چشمی، ۴هزار کیلوگرم پودرهای ورزشی و ۱۰ میلیون عدد ویال […]

۴ خط تولید مواد اولیه دارویی در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر بهداشت در شرکت داروسازی دانا به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این طرح‌ها، سالانه ۴۵ میلیون عدد ویال آب مقطر تزریقی و قطره سینگل‌دوز چشمی، ۸۰ میلیون عدد قطره مولتی‌دوز چشمی، ۴هزار کیلوگرم پودرهای ورزشی و ۱۰ میلیون عدد ویال تزریقی مایع در این شرکت تولید خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها، گفت: شرکت داروسازی دانا توسعه درون‌زا را از مجموعه خود شروع کرده و این کار بسیار ارزشمند است.

عابدین خرّم با بیان اینکه توسعه بخش دارویی، نیاز اصلی کشور است، افزود: اگر بخواهیم مستقل باشیم و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه فناوری دارویی جهش پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر علم، تولید ثروت نکند فایده‌ای ندارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ عامل ثروت‌آفرینی علم هستند و خوشبختانه زنجیره علم و صنعت در شرکت دانا در حال تکمیل شدن است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ مزیتی بالاتر از سرمایه انسانی نداریم، افزود: آینده را باید پرورش دهیم، این نیروی انسانی مجرب است که عامل توسعه می‌شود و باید طراحی دقیقی برای پرورش انسان‌های دانشمند داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اکوسیستم فناروی استان درحال تکمیل است، افزود: کارهایی که در بخش فناروی دارویی آغاز شده نویدبخش افتخارآفرینی‌های منحصر بفرد در استان و منطقه است و ما باید به صادرکننده فناوری و دانش تبدیل شویم.

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا هم در این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت خط مقدم تولید آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه است، گفت: تنها تولیدکننده مواد اولیه برخی از داروها و استریل‌های مهم و بزرگترین تولیدکننده محصولات آنتی‌بیوتیک در کشور هستیم.

احمد خارزی با بیان اینکه کارخانه دانا به بزرگترین کارخانه تولیدات دارویی کشور در ۱۴۰۱ تبدیل می‌شود، افزود: بزرگترین کار دانا، توسعه پایدار، حجم بسیار بالای پروژه‌ها با توجه به تحریم‌ها و مشکل نقدینگی و ایجاد تیم فنی قدرتمند برای تولیدات دارویی است.