افزایش هر درجه بالای ۳۵ درجه هوا نیازمند یک نیروگاه جدید است
افزایش هر درجه بالای ۳۵ درجه هوا نیازمند یک نیروگاه جدید است

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه دمای هوا در کشور افزایش یافته میزان مصرف برق نیز بیشتر می‌شود به طوریکه وقتی به ازای هر درجه بالای ۳۵درجه باید نیروگاه روی مدار بیاید و این کار هم باعث افزایش گاز و گازوئیل و آب می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، رسول اسماعیل‌زاده، مدیرعامل […]



مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه دمای هوا در کشور افزایش یافته میزان مصرف برق نیز بیشتر می‌شود به طوریکه وقتی به ازای هر درجه بالای ۳۵درجه باید نیروگاه روی مدار بیاید و این کار هم باعث افزایش گاز و گازوئیل و آب می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رسول اسماعیل‌زاده، مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: برق منطقه آذربایجان در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل انجام وظیفه می‌کند و سطح ولتاژ آن به صورت فوق توزیع و انتقال است.

وی با بیان اینکه برق منطقه آذربایجان با چهار کشور همسایه تبادل دارد، گفت: ظرفیتی که داریم، ۵۶۰۰ مگاوات ظرفیت منصوبه است و قدرتی که اینها می‌توانند تحویل دهند چهار هزار و ۲۰۰ مگاوات است که یک هزار و ۷۰۰ مگاوات از آن برای استان آذربایجان‌شرقی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده، چهار هزار و ۱۰۰ مگاوات اوج مصرف سه استان (آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل) بوده که نشان می‌دهد، تراز تولید از مصرف بیشتر است و این هم نشانگر این است که ما در  محدوده سبز قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه تمام شبکه فوق تولید به هم پیوسته است و عاملی به نام فرکانس در آن دخیل است؛ گفت: برق قابل ذخیره‌سازی نیست و این فرآیند را مدیران و مسوولان شرکت برق باید رصد و مدیریت کنند.

اسماعیل‌‎زاده با اشاره بر اینکه همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم، ۱۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات ناترازی در مصرف برق بود از این‌رو اقدام به مصرف بهینه انرژی کردیم، ادامه داد: این در سایه دقت نظر و توجهات وزارتخانه و مقامات استانی این موضوع به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: رشد مصرف ما بالاست که بیشتر در بخش صنعت است و این نشانگر این است که ما از نظر تولید رشد کردیم؛ در حال حاضر استفاده از ظرفیت تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی مدنظر است چراکه یکی از پر پتانسیل جاها برای انرژی خورشیدی منطقه خودمان است.

اسماعیل‌زاده گفت: طبق برنامه‌ریزی تا ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی را در طی ۵ سال آینده باید توسعه دهیم که البته کارهای توسعه برای  ۳۰۰ مگاوات انجام گرفته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان بیان کرد: با توجه به اینکه دمای هوا در کشور افزایش یافته میزان مصرف برق نیز بیشتر می‌شود به طوریکه وقتی به ازای هر درجه بالای ۳۵درجه باید نیروگاه روی مدار بیاید و این کار هم باعث افزایش گاز و گازوئیل و آب می‌شود.

وی ادامه داد: این افزایش مدار باعث ایجاد پیوستگی و افزایش مصرف انرژی می‌شود، راه چاره این است که از نیروگاه مجازی استفاده کنیم، یعنی با یکسری فرهنگسازی‌ها مصرف مناسب داشته باشیم.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: از تک به تک هم استانی‌ها تشکر می‌کنم که سال گذشته در مصرف ما را یاری کردند ولی آمارهایی که از وضعیت سدها به دست رسید حاکی از آن است که همه باید بیشتر تلاش کنیم و مسوول این ماجرا هستیم.

وی گفت: در سه استان به لحاظ بهره‌مندی از انرژی الکتریکی یا نیروی برق در وضعیت ممتاز هستیم.

پایان پیام/۶۰۰۲۷