آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI آذربایجان‌شرقی
آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI آذربایجان‌شرقی

مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI استان پرداخت و گفت: ۲۰۸ سرویس مکانی از لایه‌های این سازمان بارگذاری شده است. فاطمه مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان همگام با سایر استان‌ها و تحت راهبری سازمان نقشه‌برداری کشور نسبت به راه‌اندازی […]



مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI استان پرداخت و گفت: ۲۰۸ سرویس مکانی از لایه‌های این سازمان بارگذاری شده است.

فاطمه مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان همگام با سایر استان‌ها و تحت راهبری سازمان نقشه‌برداری کشور نسبت به راه‌اندازی سامانه زیرساخت داده.های مکانی (SDI) با هدف تسهیل به اشتراک‌گذاری سرویس‌های اطلاعات مکانی ما بین دستگاه‌های استانی اقدام کرده است.

وی افزود: به منظور اتصال دستگاه‌های اجرایی به این سامانه با راه‌اندازی سرور در دستگاه هدف و نصب نرم‌افزارهای لازم دستگاه مذکور می‌تواند از طریق اینترانت به ژئوپورتال استانی متصل شده و نسبت به ایجاد و انتشار سرویس‌های مکانی خود جهت بهره‌مندی سایر دستگاه‌های عضو سامانه اقدام نماید.

مهدی‌پور ابراز داشت: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به بارگذاری ۲۰۸ سرویس مکانی از لایه‌های سازمانی خود اقدام کرده است.

مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی دولت ایجاد و راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در سطح استان و بر اساس ارائه اطلاعات دقیق، کامل و بروز به سرمایه‌گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: به جهت الزام به ارائه اطلاعات اطلس سرمایه‌گذاری از طریق سامانه SDI استانی مقرر شده دستگاه‌های عضو اطلس به ژئوپورتال استانی متصل شوند و بدین منظور اقدامات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مذکور به‌عمل آمده و سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری تبریز هم اکنون به ژئوپورتال SDI استانی پیوسته اند.

مهدی‌پور توضیح داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان جهت ایجاد سرور و نصب و راه‌اندازی برنامه‌های لازم جهت اتصال اداره مذکور به ژئوپورتال استانی SDI انجام گرفته و در برنامه بعدی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و پس از آن شرکت شهرک‌های صنعتی استان  و سایر دستگاه‌های مربوطه قرار دارند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س