کاروانسرای جهانی خواجه نظر، شکوه هنر و معماری در نقطه صفر مرزی
کاروانسرای جهانی خواجه نظر، شکوه هنر و معماری در نقطه صفر مرزی

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی کاروانسرای جهانی خواجه نظر را نمادی از شکوه هنر و معماری در نقطه صفر مرزی عنوان کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، معصومه پاشایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی کشور،  اظهار کرد: خبر ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای قدیمی […]



نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی کاروانسرای جهانی خواجه نظر را نمادی از شکوه هنر و معماری در نقطه صفر مرزی عنوان کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، معصومه پاشایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی کشور،  اظهار کرد: خبر ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای قدیمی و تاریخی ایران اسلامی در فهرست جهانی یونسکو باعث نشاط و خشنودی همه ایرانیان شد، در جمع این ۵۴ کاروانسرای تاریخی سه کاروانسرا از استان آذربایجان شرقی از جمله کاروانسرای خواجه نظر شهرستان جلفا در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده که این مهم نشانگر قدمت و پیشینه تاریخی نیاکان علاقمند ما به هنر و معماری است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان مرزی جلفا گنجینه‌ای از آثار و معماری دوره‌های متعدد تاریخی است و این خطه از آذربایجان همیشه در طول تاریخ به لحاظ مرزی بودن شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بوده، لذا ثبت کاروانسرای تاریخی خواجه نظر نقطه عطفی در تاریخ شهرستان جلفا محسوب می‌شود و این آغازی برای ادامه و ثبت سایر آثار با ارزش موجود در شهرستان است.

پاشایی اظهار کرد: در این راستا از تمام دست اندرکاران و خادمان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدردانی کرده و این اتفاق مبارک را به مردم شهرستان جلفا تبریک عرض می‌کنم.

پایان پیام/