آغاز اجرای طرح جمع آوری شبانه پسماند در تبریز
آغاز اجرای طرح جمع آوری شبانه پسماند در تبریز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری از سوم اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش قلم پرس حبیبه هراتی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس دستورالعملی که از وزارت کشور به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده است، باکس‌های زباله به تدریج حذف وپسماندهای شهری به صورت شبانه جمع آوری خواهد شد. که این طرح در گذشته نیز در شهر های اصفهان، مشهد اجرا شده است.

وی افزود: این طرح از سوم اردیبهشت و همزمان با روز جهانی زمین پاک در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه شروع به کار خواهد کرد و پس از آن بصورت زون به زون دیگر مناطق ادامه خواهد پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مهم ترین مزایای اجرای طرح جمع‌آوری شبانه، کاهش ترافیک است گفت:جمع آوری زباله در تایم های غیر شبانه باعث ترافیک در معابر اصلی شهر و کاهش زیبایی بصری بود که اجرای این برنامه در کاهش آلودگی صوتی و هوا نیز موثر خواهد بود.

هراتی اضافه کرد: با اجرای این طرح همه روزه از ساعت ۲۱ شب خودروهای سازمان مدیریت پسماند در محلات تبریز اقدام به جمع‌آوری پسماند از درب منازل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تفکیک‌ از مبدا بر اساس قانون مدیریت پسماند وظیفه همگانی است اظهار کرد: یکی از معضلات جدی ما در شب عید این بود که شهروندان اشیا سنگین را به داخل باکس زباله می انداختند که مشکلات زیادی را ایجاد می کرد و همچنین عدم تفکیک زباله از مبدا باعث سرازیر شدن شیرآبه زباله ها میشود که مشکلات محیط زیستی زیادی به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با مقایسه وضعیت پسماند تبریز با دیگر کلانشهر ها گفت: در شهر تبریز روزانه هزار تن زباله از سطح شهر جمع آوری می شود و مقدارتولید زباله ۶۳۰ گرم برای هر نفر است که مردم تبریز وضعیت متوسط و خوبی در سرانه ی تولید زباله دارند.

هراتی در ارتباط با طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: سیستم جمع آوری هوشمند ما بعد از شهر مشهد فعال ترین سیستم را دارد که در طول سه ماه کاربران آن به ۸ هزار نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه میان بحث تکدی گری و زباله گردانی با باکس های زباله ارتباط دارد گفت: دستگاه های انتظامی بیشتر سرقت ها را از سوی زباله گرد های خیابانی مطرح می کنند که یکی از اهدافی که این طرح دنبال میکند حذف زباله گردان ها است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اجرای طرح فضای سبز در سایت زباله گفت: با توجه به اینکه ایران در تنش آبی قرار دارد از شیرابه ها برای آبیاری فضای سبز سایت زباله استفاده خواهد شد که در این راستا فضای سبز را به ۴۵۰ هکتار خواهیم رساند.

 

انتهای پیام/