بازسازی لوکوموتیوها با یک سوم قیمت جهانی
بازسازی لوکوموتیوها با یک سوم قیمت جهانی
رئیس هیئت مدیره مجموعه شیرین وطن گفت:۹ هزار تا ۱۰ هزار نفر مشغول در هلدینگ شیرین وطن مشغول به کار هستند.

به گزارش  قلم پرس خلیل وطن دوست در حاشیه نشست خبری اولین دستاورد بازسازی و نوسازی لوکوموتیو گفت: در این مجموعه  هلدینگ  ۱۲ شرکت و کارخانه در زمینه های مختلف فعالیت دارد و شروع کار کارخانه شیرین وطن از شیرینی و شکلات بوده است.

وی درباره ی فعالیت های دیگر این مجموعه افزود: این هلدینگ در زمینه نیروگاه های حرارتی و خورشیدی ، معادن کانی و سیلیس نیز فعالیت دارد و در آینده ای نزدیک بزرگترین شهرک صنعتی مواد اولیه صنایع غذایی در هشترود و بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین و بزرگترین کارخانه تولید گلیسیرین دارویی و غذایی را احداث خواهد نمود.
همچنین  گلخانه  ۵۰ هکتاری در یکی از شهرستان های استان و  هیدروپونیک  ۵۰ هکتاری در شهرستان خوی به زودی شروع به کار خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره مجموعه شیرین وطن اذعان کرد: این مجموعه در زمینه صنایع ریلی  با همکاری و درقالب شرکت آرمین تبریز شروع به کار کرده است و بنده به عنوان کار آفرین تلاش میکنم که برای نسل حال و نسل آینده کارهایی انجام دهم که  برایشان ماندگار شود تا آن ها بتوانند کار هایی که ما نتوانستیم انجام دهیم را به مقصود برسانند.

خلیل وطن دوست با اشاره به اینکه آذربایجانی ها خوب کار میکنند اما نمیتوانند حرف بزنند خاطر نشان کرد: در  هر کشور  دنیا بدون زیر ساخت امکان پیشرفت و موفقیت ندارد و یکی از زیرساخت ها حمل و نقل ریلی و دریایی و هوایی است که در این راستا اصل روی سرمایه گذاری بر صنعت ریلی است که بعد انقلاب به این زمینه توجه چندانی نشده است.

وی تصریح کرد:  این هلدینگ  بزرگترین تولید کننده واگن های باری کشور است که برای این کار شرکت ما ۱۳ سال پیگیر اخذ مجوز بود که سال قبل توانستیم مجوز  های لازم را بگیریم .

رئیس هیئت مدیره مجموعه شیرین وطن افزود: یک هزار دستگاه لوکوموتیوبرای کشور نیاز داریم و  ما متخصص این کار هستیم با اینکه  در این خصوص بحث سود نیست و میخواهیم یک کار ماندگار انجام دهیم. زیرا اگر صنعتکار دنبال پول باشد باخرید یک زمین میتواند صاحب سود بالایی شود اما این در حالی است که در صنعت بیشتر از ۱۰ درصد سود وجود ندارد مگر اینکه رانتی  وجود داشته باشد.

خلیل وطن دوست گفت:  تحریم های ناجوانمردانه حتی در بخش های غیر نظامی ما را وادار میکند به نیروهای خودمان و جوانان تکیه کنیم و این بدون زحمت و درد و رنج و تلاش امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: به گفته اقای قالیباف سرعت حمل و نقل ریلی ۵ کیلومتر کاهش یافته است و اصل بر این است که کشنده بیاید و قیمت تمام شده اساس نیاز کشور در ارزاق ،معادن، فولاد ، پتروشیمی را کاهش دهد.

رئیس هیئت مدیره مجموعه شیرین وطن تصریح کرد: هر لوکوموتیوها معادل یک ارزش هواپیما را دارد و لوکوموتیوها با قدرت سه هزار و چهار هزار  اسب بخار بازسازی میشوند و قیمت های جهانی این لوکوموتیوها ۴ میلیون یورو است ما با قیمت تمام شده ۱/۵ میلیون یورو بازسازی این لوکوموتیوهارا انجام دادیم. که عمر این لوکوموتیوهای بازسازی شده همانند خرید  لوکوموتیو جدید است.

این کارآفرین افزود : سوخت این لوکوموتیو ها در مقایسه با  حمل و نقل جاده ای یک به هشت کم تر است و دارای کم ترین آلودگی محیط زیستی و بیشترین امنیت است و تناسب سرمایه گذاری  آن پنج درصد حمل و نقل جاده ای است. همچنین بازگشت سرمایه آن چهار الی پنج سال است با اینکه بخش خصوصی به مسائلی تمایلی دارد که بازگشت سرمایه زودهنگام داشته باشد اما خواستیم کار ماندگاری انجام شود.

وی گفت: این هلدینگ در زمینه واگن های مسافری در حال عقد تفاهم نامه با متروی تهران است همچنین با توجه به فعالیت های انجام شده ۹ هزار تا ۱۰ هزار نفر مشغول در این شرکت هستند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : صبا نقی زاد شفیق