نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کنند نه تمرکز روی انتصابات
نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کنند نه تمرکز روی انتصابات
فرمانده سپاه عاشورا گفت: نمایندگان وظیفه رفع موانع تولید و نظارت بر آن را دارند، ما باید کمک کنیم تا نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کنند نه وظیفه حاشیه‌ای خود که تمرکز روی انتصابات است.

به گزارش قلم پرس، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا قبل از دولت سیزدهم چشم امید ما صرفا به اروپا و مذاکرات بود و ارتباط کمی با دیگر کشور های جهان داشتیم چنانچه در دوران کرونا در حوزه نفت تا قبل از دولت سیزدهم یا نفت ما را نمی‌خریدند یا به قیمت بسیار کم می‌خریدند.
وی افزود: دولت قبلی بدهی زیادی روی دوش دولت فعلی گذاشته است؛ این وظیفه خبرنگاران است تا این بدهی‌ها را کنکاش کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.
اصغر عباسقلی‌زاده خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولین شنیدن دغدغه های مردم است که برگزاری میزهای خدمت یکی از عوامل بسیار موثر در این راستا می‌باشد که حضور خبرنگاران در میز های خدمت سبب دیده شدن این اقدامات می‌شود.
وی افزود: نمایندگان وظیفه رفع موانع تولید و نظارت بر آن را دارند، ما باید کمک کنیم تا نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کنند نه وظیفه حاشیه‌ای خود که تمرکز روی انتصابات است.
این مقام مسئول در سپاه عاشورا ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همت عمومی است که در این راستا سپاه در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت حافظ و نگهدار دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: سپاه همواره کمک کار دولت بوده و با مدیریت و درآمد خود در خدمت مردم است؛ در این استان سپاه به روستاهای دچار مشکل آب شرب رفته و درصدد رفع مشکل آب شرب آنهاست یا در راهسازی، جاده‌سازی و غیره سپاه برای مردم و به خاطر آنها روی کار آمده است.
فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: هشت موسسه توسط سپاه در استان فعال است که پروژه‌های بزرگ را در دست گرفته‌اند تا بلکه سریعتر ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
وی افزود: پارک موزه دفاع مقدس یک پروژه ملی است؛ در این جهت اعتبارات خوبی در سال جاری برای پارک موزه تبریز اعطا گشته که یکی از اهداف کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان نیز تکمیل همین پارک موزه است.
عباس‌‌قلیزاده اظهار کرد: تمام دیوارها، زیرگذرها منقش به چهره شهدای استان خواهد شد تا همه بدانند که این شهر و استان خطه شهداست. نرم افزار شهدا نیز در بنیاد شهید وجود دارد همچنین یک سامانه مخصوص برای شهدا و مشخصات آنها راه‌اندازی می‌شود که در کنگره ۱۰ هزار شهید از آن رونمایی خواهد شد.
وی افزود: ما بین شهدا در برگزاری کنگره هیچ‌گونه تبعیضی قائل نشده‌ایم، حتی میان یک شهید ۱۳ ساله و شهید آقا مهدی باکری نیز ما فرقی نمی‌ذاریم چراکه آرمان و هدف همه آنها دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است.
فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: برای ساماندهی گلزار شهدا با شهرداری و آرامستان قرار هایی گذاشته شده است و جلسه نهایی با حضور چند خانواده شهید خواهد بود تا ساماندهی انجام گردد. چند اعتراض در این رابطه وجود دارد از این‌رو کمی ساماندهی به تعویق افتاده است ولی در روزهای آتی و به مناسبت برگزاری کنگره ساماندهی معقول طبق فرامین رهبر معظم انقلاب انجام خواهد گرفت.
وی افزود: فردی که در جامعه بعنوان مسئول شناخته می‌شود باید پاسخگوی مردم نیز باشد چرا که وظیفه یک مسئول رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم است که انصافا اکثر مسئولین ما در این راستا به خوبی عمل کرده‌اند اما متاسفانه عدم اطلاع رسانی یکی از مشکلات جدی امروز ماست.
عباسقلی‌زاده همچنین گفت: دو سالی است که علاوه بر راهیان نور، موضوع راهیان پیشرفت را هم ایجاد کردیم تا نسل آینده با ورود در چنین مسائلی بتواند هرچه بیشتر با انقلاب و اهداف  آرمان های آن آشنا شود. دشمن امروز از قدرت ما بیم دارد و همین قدرت سپاه و نیروهای مسلح بود که دشمن ناوهایش را از حوزه خلیج فارس خارج کرد.
وی افزود: در برخی حوزه ها مسئولین ما کم کاری داشته‌اند که سبب نارضایتی مردم گشته بود و در اغتشاشات اخیر دشمن از همین نارضایتی ها سواستفاده کرد اما نمی‌دانست که این مردم تربیت یافته نهضت عاشورا و مکتب سیدالشهدا هستند و هرگز با این توطئه افکنی ها دست از آرمان های خود بر نمی‌دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: ما نه از جمهوری آذربایجان و نه از ارمنستان حمایت نمی‌کنیم بلکه برای منافع کشورمان تلاش می‌کنیم و البته با هشدار گفته‌ایم که هر کسی درصدد تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه باشد، برخورد خواهیم کرد. ما نه طرفدار جنگیم نه نزاع ما تنها بر اساس صلح و منافع به حق خود تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سما رزمی