پاسخگویی ۴۰۰ کاربر سامانه «۱۱۱» به مطالبات مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور
پاسخگویی ۴۰۰ کاربر سامانه «۱۱۱» به مطالبات مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور
معاون ارتباطات مردمی استانداری استانداری آذربایجان شرقی گفت: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به این استان، ۴۰۰ کاربر سامانه سامد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ و سامانه اینترنتی ۱۱۱ در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر پاسخگوی مطالبات و درخواست های مردم از رییس جمهور هستند.

به گزارش قلم پرس، اژدر علمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این افراد یک روز قبل از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت به مردم استان خدمات ارایه می کنند، افزود: این افراد به مدت سه روز مطالبات، درخواست ها، شکایات، پیشنهادها و ابراز احساسات مردم به رییس جمهور را در این سامانه ثبت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شماره تلفن برخط ۱۱۱ بهترین، امن ترین و مطمئن ترین وسیله ارتباطی دولت و مردم است، اظهار کرد: مردم بجای مکاتبه کتبی، از طریق این سامانه می توانند مطالبات و خواسته های خود از دستگاه های اجرایی را اعلام کنند و با دریافت کد رهگیری پیگیر مطالبات خود باشند.

معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: کاربران سامانه سامد از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در ۲ نوبت کاری در خدمت مردم استان خواهند بود.

علمی، ادامه داد: پیش از سفر رییس جمهور به استان، برای ۸۵۰ نفر از نیروهای پردازش و کاربران این سامانه دوره آموزشی برگزار شد و تلاش می شود در این سفر با پیگیری جدی، به مطالبات و خواسته های مردم در اسرع وقت پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: مردم برای بیان درخواست ها، مطالبات، شکایات، پیشنهادات خود در این سامانه باید مشخصات کامل خود مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و آدرس دقیق خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا پیگیری درخواست های آنان راحت تر و سریع تر انجام شود.

معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در جریان دور اول سفر رییس جمهور به استان از مجموع ۱۸ هزار درخواست مردمی به حدود چهار هزار درخواست به علت ناقص بودن اطلاعات درخواست کنندگان امکان ارایه پاسخ فراهم نشد.

علمی، افزود: به کسانی که با سامانه سامد تماس گرفته و مطالبات و درخواست های خود را ثبت می کنند، یک کد رهگیری ارایه می شود و این افراد باید کد رهگیری را برای پیگیری درخواست ها و مطالبات خود، نزد خود نگهدارند و از طریق این کد حتی تا ۱۰ سال آینده نیز امکان پیگیری خواسته ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: ضریب نفوذ سامانه ارتباط دولت و مردم (سامد) در این دور از سفر نسبت به دور قبلی بیشتر بوده و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شده است تا مردم به راحتی بتوانند از طریق این سامانه و شماره ۱۱۱ مطالبات و درخواست های خود را اعلام کنند.

معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی استان نیز باید به صورت شفاف به درخواست ها، شکایات و مطالبات ثبت شده در این سامانه پاسخ دهند.

علمی، ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش می کند برای گره گشایی از مشکلات مردم هر چه در توان دارد از طُرق مختلف از جمله از ابزار ارتباطی سامانه سامد اقدام کند و دستگاه های اجرایی را ملزم به پاسخگویی به مردم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر پیش روی رییس جمهور به استان نیز صندوق های پستی در سطح شهرهای استان برای جمع آوری نامه ها و مکاتبات مردمی مستقر خواهد شد، یادآوری کرد: در جریان سفر نیز در حدود ۲۸ دستگاه اجرایی استان میز ارتباطات مردمی با حضور وزرا، معاونان وزرا و مدیران ارشد برای پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات مردم در ساختمان های دستگاه های اجرایی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/