هفت میلیون دلار تراکتور از کشور صادر شد
هفت میلیون دلار تراکتور از کشور صادر شد

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به هفت میلیون دلار تراکتور و قطعات ریخته گری تولیدی این گروه صنعتی صادر شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، ابوالفتح ابراهیمی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به […]

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به هفت میلیون دلار تراکتور و قطعات ریخته گری تولیدی این گروه صنعتی صادر شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، ابوالفتح ابراهیمی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به علت برخورداری از کیفیت مطلوب و تنوع محصولات تولیدی ،به بازارهای جهانی عرضه می شود، گفت: این تولیدات علاوه برتراکتورسازی تبریز، از تراکتورسازی کردستان و ارومیه که از زیرمجموعه های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند، صادرشده اند.
ابراهیمی اظهارکرد: شرکت ریخته گری با ۲ هزار و ۶۳۲ تن صادرات قطعات ریخته به مقصد ایتالیا ، شرکت خدمات صنعتی با صادرات انواع پمپ های هیدرولیک به ترکیه ، شرکت موتورسازان با صادرات انواع موتور وقطعات به کشورهای لهستان ، انگلستان ، ترکیه وامارات ، ازشرکت های تحت پوشش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: از این گروه صنعتی انواع تراکتور تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به سه قاره آمریکا ، آفریقا و آسیا و به ویژه به کشورهای ونزوئلا، قطر،عراق، سودان، تاجیکستان و اوگاندا صادر می شود .
شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u650 وu651 از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.
در سال ۱۳۵۴ اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF135 با قدرت ۴۵ اسب بخار، MF165 با قدرت ۶۲ اسب بخار، MF185 با قدرت ۷۲ اسب بخار و MF295 با قدرت ۹۲ اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال ۱۳۵۶ تراکتورهای سبک MF285 جایگزین تراکتورهای رومانی شد.
در سال ۱۳۹۲ در راستای استراتژی های کلان شرکت، پس از تکمیل مطالعات انجام یافته در خصوص تراکتور سنگین ۱۵۰ اسب بخار، پروژه طراحی و تولید این تراکتور شروع شد و براساس زمانبندی انجام شده در سال ۱۳۹۳ تولید نمونه و انبوه آن به انجام رسید.