هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت خط آهن بستان آباد- تبریز
هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت خط آهن بستان آباد- تبریز
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه-تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران گفت: یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم هزینه شده است.

به گزارش قلم پرس، خیرالله خادمی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه همه اقدامات لازم برای تکمیل خط آهن و ایستگاه آن در شهرک خاوران انجام گرفته و آماده افتتاح توسط مقام های ارشد کشوری است.
وی اضافه کرد: طرح دو‌خطه راه آهن میانه-تبربز قابلیت حرکت قطار تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را دارد و با بهره برداری از آن زمان تردد ریلی بین تبریز و تهران چهار ساعت کوتاه می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ارزش این خط آهن در حدفاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران را به قیمت روز هفت هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه طرح های زیرساختی مهمی در حوزه راه آذربایجان شرقی در دست اجراست، توضیح داد: ۲۴ کیلومتر ابتدایی آزادراه تبریز-بازرگان در حد فاصل صوفیان- تبریز تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح می شود.
خادمی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم ۴۸ کیلومتر از بزرگراه مراغه -هشترود نیز تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با بیان اینکه آزادراه پیامبر اعظم (زنجان-تبربز) تاکنون تحویل داده نشده است، گفت: این در حالی است که تحویل این آزادراه به وزارت راه و شهرسازی مصوبه دولت در سفر استانی بوده است.
عابدین خرم با اشاره به اهمیت بزرگراه میانه-سرچم از سمت آذربایجان شرقی بر  لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع در اجرای این طرح راه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه احداث کمربندی دوم تبریز در جنوب تبریز نفس ترافیکی این کلان شهر را باز می کند، افزود: عملیات اجرایی کمربندی شهر ایلخچی به جد در حال انجام است و تا پایان فصل کاری امسال و با تخصیص سه هزار تن قیر پایان می یابد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز تکمیل بزرگراه ورزفان-نوردوز آماده است، خواستار اهتمام ویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تسریع در شروع عملیات اجرایی این کریدور بین المللی شد.

انتهای پیام/