نظام پرستاری باید از پرسنلی که مطالبه‌گر حقوق قانونی خود هستند، حمایت کند
نظام پرستاری باید از پرسنلی که مطالبه‌گر حقوق قانونی خود هستند، حمایت کند
کاندیدای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری باید سپر قانونی برای جلوگیری از برچسب خوردن پرسنلی باشد که پیگیر مشکلات و حقوق خود هستند، پس هرگز نباید این وظیفه سازمان فراموش شود و در بیان و پیگیری مشکلات جلودار باشد.

حبیب حسینقلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قلم پرس با بیان اینکه مشکلاتی در خانواده پرستاری و فوریت‌های پزشکی وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه مشکلات جامعه پیراپزشکان در سایه خدماتی که انجام می‌دهند مغفول مانده است در هیچ مقطع زمانی به‌صورت جدی به مشکلات این قشر رسیدگی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات این قشر موجبات مهاجرت این افراد می‌شود، افزود: اگر آمار را بررسی کنیم آمار مهاجرت جامعه پیراپزشکی بالاتر از دیگر صنف‌ها است؛ اما متأسفانه همیشه در حاشیه می‌مانند و توجهی به آن نمی‌شود.
کاردان هوشبری و کارشناس پرستاری گفت: همچنان که در زمان کرونا بزرگ‌ترین خسارات جانی به کادرهای پیراپزشکی وارد شد و وعده‌هایی که برای حل مشکلات به این قشر داده شده بود محقق نشد، با این شرایط روزبه‌روز دلسردی در بین این قشر بیشتر می‌شود.
حسینقلی زاده خاطرنشان کرد: مسئولان باید به این موضوع توجه کنند که افزایش مهاجرت و تغییر شغل یعنی ازدست‌دادن نیروی انسانی متخصص و ازدست‌دادن قشر کارشناس و باتجربه زنگ خطری برای کشور است.
وی ادامه داد: یک‌سری از مشکلات این قشر مربوط به رفتارهای سلیقه‌ای دانشگاه‌ها بوده که موجب ایجاد مشکلاتی برای همکاران پیراپزشکی می‌شود و یک‌سری نیز در حوزه وزارت بهداشت بوده به این صورت که اقدامات قاطعی که باید برای رفع مشکلات انجام شود محقق نشده است.
این کاردان هوشبری و کارشناس پرستاری با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در ۷ مهرماه جاری، گفت: هرچقدر صنف‌ها پرتلاش و افراد شرکت‌کننده پیگیر باشند مطمئناً باعث بیشترشدن قدرت عملی آن صنف خواهد شد.
وی بیان کرد: هرچقدر همکاران نظام پرستاری در انتخابات شرکت کرده و افرادی را انتخاب کنند که به‌عنوان مطالبه‌گرهای نیروهای صف بوده و مطالبه‌گری قانونی را حق مسلم هر فردی می‌دانند مطمئناً خواهند توانست مشکلات این صنف را کم کنند.
کارشناس پرستاری و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: هرکسی هم برای ورود به این صنف اقدام به کاندیداتوری می‌کند هدفش کاستن مشکلات به‌مرورزمان است.


حسینقلی زاده با بیان اینکه به‌عنوان یکی از افراد دغدغه‌مند برای رفع مشکلات جامعه پیراپزشکی در این انتخابات شرکت کرده‌ام گفت: از جمله اهدافم برای شرکت در این انتخابات پیگیری اصلاح قانون تعرفه‌گذاری با نظرات کارشناسان بالین ذی‌نفع، لزوم ایجاد و استمرار برگزاری جلسات با فعالان صنفی، تعامل با دیگر سازمان‌های دولتی و برخورداری از مزیت‌ها و پتانسیل کادر درمان، فعالیت برای شکستن دیوار غرور بین نیروهای ستاد و صف و ایجاد کانال همکاری صمیمانه با مراکز درمانی و دریافت مشکلات اعضا است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پرستاری باید سپر قانونی برای جلوگیری از برچسب خوردن پرسنلی باشد که پیگیر مشکلات و حقوق خود هستند، پس هرگز نباید این وظیفه سازمان فراموش شود و در بیان و پیگیری مشکلات جلودار باشد.
انتهای پیام/