عدم دسترسی چندروزه مردم به آب در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی!
عدم دسترسی چندروزه مردم به آب در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنش آبی در استان گفت: ای که در یک شهر یا روستا مردم چند روز به آب دسترسی نداشته باشند قابل قبول نیست و مسؤولان با همکاری همدیگر باید در رفع مشکل مردم جدی باشند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، جبارعلی ذاکری امروز در سومین جلسه […]



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنش آبی در استان گفت: ای که در یک شهر یا روستا مردم چند روز به آب دسترسی نداشته باشند قابل قبول نیست و مسؤولان با همکاری همدیگر باید در رفع مشکل مردم جدی باشند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، جبارعلی ذاکری امروز در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: حضور در کنار مردم و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف مشکلات موجود، ضمن اقناع افکار عمومی می‌تواند در ارائه راهکار برای حل آنها مفید و موثر باشد.

 وی، مشکل کم آبی برخی مناطق استان همچون تبریز و هوراند را از جمله مواردی برشمرد که باید به صورت جدی پیگیری شود و برای حل آن با تامین تجهیزات لازم و استفاده از تانکر‌های آب و البته مدیریت بهینه برای استفاده از این تجهیزات و امکانات، اقدام کرد و از مشارکت و همیاری مردم هم بهره برد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم به تنش آبی موجود و قطعی‌های مکرر آب در برخی شهر و روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: سپاه عاشورا، ارتش و شرکت آب و فاضلاب استان برای تأمین آب موردنیاز این مناطق، تانکر‌هایی اختصاص داده است و با هماهنگی مدیریت بحران استان در زمان مقتضی برای آبرسانی از این تانکر‌ها استفاده می‌شود تا دست‌کم مردم تا حل کامل مشکل کم‌آبی و قطعی آب، گذران زندگی کنند.

محمدباقر هنربر، حادثه‌خیز بودن برخی مناطق استان را هم یادآور شد و افزود: در صورت بروز حوادث طبیعی احتمالی، امکان اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در استان وجود دارد و این امکانات همراه با زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های تبریز، میانه، اهر، مرند، مراغه و شبستر فراهم است.

وی همچنین به‌ضرورت شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی به‌خصوص در کلان‌شهر تبریز تأکید کرد و متذکر شد: این ساخت‌وسازها نه‌تنها در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی همچون سیل و زمین‌لرزه، در معرض خطر دوچندان قرار دارند؛ بلکه امکان امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را هم با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع به‌یقین در افزایش آمار مرگ‌ومیرها هم تأثیر خواهد داشت.

به گفته هنربر، ستاد مدیریت بحران استان با برگزاری مانور‌های متعدد، ایجاد خانه‌های هلال و آموزش نیرو‌های امدادی متخصص، بنا دارد در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی به بهترین شکل عمل کرده و در کاهش آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از این حوادث، نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار گیرد.

 در این جلسه اقدامات و برنامه‌های نشست مدیران کل بحران استانداری‌های سراسر کشور به میزبانی آذربایجان‌شرقی توسط مدیرکل مدیریت بحران استان تبیین شد همچنین مسؤولان شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان از وضعیت تأمین آب شرب کلان‌شهر تبریز و سایر شهرهای دارای تنش آبی استان گزارش ارائه دادند و در مورد برآورد نیازهای دستگاه‌های اداری و خدماتی جهت پیگیری اعتبار و اسکان اضطراری محلات استان نیز بحث و تبادل نظر شد.

پایان پیام/س