صنعت باید ریشه در دانشگاه داشته باشد
صنعت باید ریشه در دانشگاه داشته باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری ICT در استان خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد محمدزاده ظهر امروز در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در تبریز، با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در عصر […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری ICT در استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد محمدزاده ظهر امروز در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در تبریز، با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در عصر حاضر، اظهار داشت: امروز نگرش سرمایه‌گذاران عوض شده و به دنبال جایی می‌روند که امنیت داشته باشد و لازمه امنیت، ثبات سیاسی در هر کشوری است.

وی ادامه داد: در امر رونق اقتصادی که پس از برجام در راه است همه موارد و ظرفیت‌های لازمه جذب سرمایه‌گذار در کشور موجود است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

احمدزاده در ادامه با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از اساسی‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به توان علمی و ثروت‌های داخلی است، باید داشته‌های داخلی خودمان را به سمت صحیحی هدایت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید خام فروشی تمام شد، با نفتی که بر اساس اراده این و آن قیمتش ۳۰ دلار می‌شود نمی‌توان برای ۸۰ میلیون جمعیت برنامه‌ریزی کرد، همه نعمت‌هایی که خداوند به ما داده باید در آن ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت ما در این چند سال راه را خطا رفته و اعتراف به خطا همیشه موجب اصلاح است، گفت: ریشه صنعت ما در دانشگاه نبوده و خطا رفته است اما در مقابل صنایع دفاعی ما راه را درست رفت و با ریشه دواندن در دانشگاه به موفقیت‌های بزرگی رسید و این نشان دهنده این است که صنعت باید ریشه در دانشگاه داشته باشد.

محمدزاده ادامه داد: حفظ دانشمندان و سرمایه‌گذاران داخلی از دیگر اولویت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، چون زمانی که سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد وارد کشوری شود در ابتدا به موقعیت سرمایه‌گذار داخلی آن کشور توجه می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند به همه نعمتی بزرگ به نام قدرت تخیل و اندیشه داده است، گفت: این مسئله ثروتی بس عظیم است که در همه افراد بشر وجود دارد و در هر کشوری که به آن بها داده شده است موفق بوده‌اند و نباید تخیل را معادل خیال‌بافی بدانیم، چرا که روزی همه حقایق زندگی ما مثل موبایل در اندیشه و تخیل بود اما امروز به واقعیت پیوسته و برای تحقق آنها باید بگوییم و باور کنیم تا حقیقت پیدا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: اهمیت این مسئله به حدی است که باید در کنار واحدهای تحقیق و توسعه نیز برای این موضوع یک میزی تعیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ منافع ملی و داشته‌های داخلی، گفت: ملتی که از خود گذشتند و منافع ملی را حفظ کردند قطعا در همه ابعاد زندگی موفق خواهند بود و امیدوارم این تصمیم و اراده را داشته باشیم و منافع ملی را حفظ کنیم چرا که منافع فرد به فرد همه در آن حفظ خواهد شد.

محمدزاده در ادامه از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری ICT در استان خبر داد.