صالحی: محصول ۶۰ درصدی که الان می گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است
صالحی: محصول ۶۰ درصدی که الان می گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه) در گفت و گویی درباره آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اعلام کرد: این دستاورد را به همه ملت ایران تبریک گفت. وی افزود: چهارشنبه دستور راه اندازی را دادیم و ۴۰ دقیقه بامداد امروز (جمعه) محصول را گرفتیم. […]

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه) در گفت و گویی درباره آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اعلام کرد: این دستاورد را به همه ملت ایران تبریک گفت.

وی افزود: چهارشنبه دستور راه اندازی را دادیم و ۴۰ دقیقه بامداد امروز (جمعه) محصول را گرفتیم. محصولی که الان می گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است. دارند روی چیدمان زنجیره ها کار می کنند که تولید ۶۰ درصد ما کمتر می شود و ممکن است میزان آن کمتر شود. اما همزمان ۲۰ درصد تولید می کنیم که ظرف یکی دو روز آینده بهینه سازی ها به پایان می رسد. 

وی افزود: با یک تزریق هم ۶۰ درصد و هم ۲۰ درصد تولید می کنیم.

صالحی افزود: نزدیک سحر به اطلاع ایشان این دستاورد بزرگ را خدمت آقای قالیباف اعلام کردم و ایشان هم اعلام کردند. اقدام بزرگی انجام شده است و ما در چارچوب قانون راهبردی عمل کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: الان هر غنایی را اراده کنیم، امکانپذیر است. 

وی تصریح کرد که بعد از خرابکاری نطنز هیچ آلودگی در آن محل نیست و افزود: هیچ لحظه ای غنی سازی در نطنز متوقف نشد و غنی سازی با قوت به  جلو می رود.

در حال تکمیل…