رونمایی از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار همزمان با روز شعر و ادب فارسی
رونمایی از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار همزمان با روز شعر و ادب فارسی

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره استاد شهریار با حضور مهمانانی از ۱۰ کشور دنیا در تبریز خبر داد و گفت: از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار همزمان با روز شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حسن میلانی ظهر امروز […]

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره استاد شهریار با حضور مهمانانی از ۱۰ کشور دنیا در تبریز خبر داد و گفت: از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار همزمان با روز شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حسن میلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاجعه منا نشان از بی‌کفایتی آل‌سعود بود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید این فاجعه دردناک مستند‌سازی شود؛ بنابراین در همین راستا حوزه هنری تصمیم به برگزاری این جشنواره در سطح کشور کرده است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره منتشر شده است و تمام علاقه‌مندان و مستندسازان می‌توانند تا ۱۵ شهریور ماه نسبت به شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

میلانی خاطرنشان کرد: تمام آثار دیداری، شنیداری، سمعی و بصری، عکس، داستان، شعر و تمام آثاری که در سراسر کشور در این زمینه تهیه و تولید شده است در قالب برگزاری این جشنواره تهیه و گرد‌آوری می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی افزود: این جشنواره با همت و تلاش سازمان حج و زیارت، حوزه هنری، شهرداری تبریز، بسیج هنرمندان، صدا و سیما برگزار می‌شود و زمان برگزاری و اختتامیه ‌آن نیز ۲۱ شهریور‌ماه است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی استاد شهریار در سال گذشته اظهار داشت: به نظر می‌آمد مراسم‌هایی که طی چندین سال اخیر به نام استاد شهریار برگزار می‌شد حالت یکنواخت پیدا کرده  و دچار روزمرگی شده بود  و چهره جدیدی از استاد شهریار ارائه نمی‌شد؛ بنابراین حوزه هنری تصمیم گرفت یک چهره جدید از استاد شهریار به جهانیان ارائه کند.

میلانی ادامه داد :در این راستا یک خلاء احساس می‌شد؛ بنابراین ما پیشقدم شده و کنگره استاد شهریار را با حضور مهمانانی از ۱۰ کشور مختلف دنیا و ۷۰ مهمان خارجی برگزار کردیم تا چهره و شمایل جدیدی از استاد شهریار به جهانیان نشان دهیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح کرد‌: در گام دوم این کنگره امسال از آثار ارزشمند و فاخر کنگره‌های سال‌های قبل رونمایی می‌شود که این آثار در قالب ۱۴ جلد کتاب نفیس و ۱۰ جلد پکیج آماده رونمایی است.

بنا به گفته وی، همچنین از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار نیز همزمان با ۲۷ شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز با برگزاری مراسم یادبود و نکوداشت استاد شهریار رونمایی می‌شود.

خلاء وجود یک سینمای فاخر و ارزشمند در تبریز

میلانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نوع و کارکرد سینماها در شهر تبریز گفت: سینماهای شهر فرسوده هستند و با وجودی که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ولی همچنان خلاء وجود یک سینمای فاخر و ارزشمند در سطح شهر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما از لحاظ سخت‌افزاری و بدون اخذ اعتبارات اولیه شروع به تخریب و بازسازی سینما قدس نمودیم و پس از آن ۶۲۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای تکمیلی این سینما از اعتبارات استانی دریافت کردیم و البته پیش‌‌بینی ما برای تکمیل نهایی این سینما که به یک پردیس هنری و فرهنگی تبدیل می‌شود، ۳ میلیارد تومان است.

بنا به گفته این مدیر فرهنگی، احداث سینما قدس ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نهایتاً در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پردیس فرهنگی قدس خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های اجرایی حوزه هنری در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی در حوزه هنری برنامه‌‌ریزی شده است که در مجموع می‌توان گفت در بخش آفرینش‌های ادبی نهمین کتاب جشنواره دست‌های کوچک دعا که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود در دست چاپ است.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار آن مجموعه اشعار شعر شاعران جوان نیز در دست چاپ است.

وی اضافه کرد: در واحد ادبیات پایداری نیز پنج اثر نفیس تولید می‌شود که از جمله آنها می‌توان به چاپ کتاب زندگینامه سیاسی و مبارزاتی شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری و کتاب شهدای ارامنه تبریز اشاره کرد که در قالب این اثر با خانواده سه نفر از این شهدا  گفت‌وگو شده است و همچنین به کتاب نقش بازار تبریز در انقلاب اشاره کرد.

میلانی از ساخت قطعه موسیقی مدافعان حرم خبر داد و اظهارداشت: در گروه کر حوزه هنری قطعه موسیقی مدافعان حرم در دست تولید است که این قطعه موسیقی از شبکه استانی و شبکه های سراسری پخش می‌شود.