روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک دو ملت استوار است
روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک دو ملت استوار است

رییس‌ جمهوری آذربایجان ، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بخاطر تلاش برای حل بحران قره‌باغ، گفت:  روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک دو ملت استوار است. الهام علی‌اف رییس‌ جمهوری آذربایجان در نشست مشترک خبری با رییس جمهوری کشورمان، با بیان اینکه روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت […]

رییس‌ جمهوری آذربایجان ، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بخاطر تلاش برای حل بحران قره‌باغ، گفت:  روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک دو ملت استوار است.

الهام علی‌اف رییس‌ جمهوری آذربایجان در نشست مشترک خبری با رییس جمهوری کشورمان، با بیان اینکه روابط تهران – باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک دو ملت استوار است، اظهار داشت: جمهوری آذربایجان به دنبال برقراری روابط عمیق و پایدار با جمهوری اسلامی ایران است و امروز روابط سیاسی دو کشور در سطح بسیار عالی جریان دارد و در تمامی سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری آذربایجان تصریح کرد: جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط با ایران اهمیت زیادی قایل است.

وی همچنین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بخاطر تلاش برای حل بحران قره‌باغ، اظهار داشت: تلاش‌های ایران متکی بر احترام به تمامیت ارضی، عدالت و انصاف است و ما آن را قدر می‌دانیم.

علی اف تأکید کرد: آذربایجان معتقد است که باید به تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته شود.

رییس‌ جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی حجم تبادلات تجاری  دو کشور طی سال گذشته، اظهار داشت: این موضوع حاصل اجرای توافقات امضاء شده بین دو کشور است و امروز تمام اسناد امضاء شده بین تهران و باکو، اجرایی شده و یا در مسیر اجرایی شدن قرار دارد و از جمهوری اسلامی ایران بخاطر شروع سرمایه‌گذاری در آذربایجان سپاسگزار هستیم.

علی اف با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب و اتصال راه‌آهن دو کشور، گفت: این اقدام بسیار تاریخی و مهم است و نه تنها به نفع دو کشور بلکه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی برای کشورهای منطقه داشته باشد.

رییس‌ جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: روابط ایران و آذربایجان نه تنها برای مردم دو کشور بلکه برای ملت‌های منطقه مهم است و روابط نزدیک تهران – باکو هدیه‌ای برای کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

علی اف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال در جمهوری آذربایجان سال همبستگی اسلامی اعلام شده است، گفت: آذربایجان تلاش می‌کند همبستگی در جهان اسلام تحکیم شود و به منابع و فرهنگ دینی خود پایبند هستیم.