دستور استاندار آذربایجان‌شرقی برای اصلاح طرحی که ۷ کشته دارد
دستور استاندار آذربایجان‌شرقی برای اصلاح طرحی که ۷ کشته دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه بازدیدهای روز جاری خودش از طرح‌های عمرانی مراغه به سراغ پل غیرهمسطح «تازه‌کند سفلی» در جاده مراغه – هشترود رفت و ضمن گوش دادن به گلایه‌های اهالی روستا در خصوص اجرای ناقص طرحی که طی سال جاری هفت کشته برجا گذاشت، دستور بررسی و اصلاح آن را صادر کرد. به گزارش […]



استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه بازدیدهای روز جاری خودش از طرح‌های عمرانی مراغه به سراغ پل غیرهمسطح «تازه‌کند سفلی» در جاده مراغه – هشترود رفت و ضمن گوش دادن به گلایه‌های اهالی روستا در خصوص اجرای ناقص طرحی که طی سال جاری هفت کشته برجا گذاشت، دستور بررسی و اصلاح آن را صادر کرد.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، «مالک رحمتی» روز جمعه ابتدا پس از شنیدن سخنان دهیار روستا مبنی بر اینکه دسترسی اهالی روستا با اجرای این پل محدود شده است، مسئولان محلی را به توضیح در خصوص افتتاح ناقص این طرح وادار کرد.

«بهزاد ابراهیم‌زاده»، دهیار روستای «تازه‌کند سفلی» بیان کرد: مشکل وقوع سوانح رانندگی در خروجی این روستا به جاده مراغه – هشترود که محل اجرای این پل غیرهمسطح است، با نصب نیوجرسی حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به گفته بسیاری از صاحب‌نظران به درستی کارشناسی نشد، تاکید کرد: حتی اگر هم اهالی به یک فلکه در سمت هشترود هدایت شوند هم وقوع سوانح اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و کارشناسان باید در این خصوص تدبیر کنند.

«جواد عزتی» رییس پلیس راهور مراغه هم به نماینده عالی دولت مردمی در استان بیان کرد: این طرح عمرانی نقص فنی دارد و باید برای خروج اهالی از روستا زیرگذر احداث می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال استاندار مبنی بر اینکه از اول سال تاکنون چند نفر در محل اجرای این طرح دچار سانحه رانندگی شده و جان باخته‌اند، افزود: متاسفانه امسال هفت نفر تنها در این نقطه جان باخته‌اند.

اینبار نوبت به سوال استاندار از سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری مراغه، «رحمت عطایی» رسید و آقای استاندار سئوال کرد که چرا این طرح را ناقص افتتاح کرده‌اید؟ که «عطایی» بیان کرد: ما تنها پل را افتتاح کرده‌ایم و مسیر همچنان بسته است.

وی با بیان اینکه دوربرگردانی از مقابل سردخانه آذربایجان برای تردد اهالی این روستا به شهر مراغه در نظر گرفته شده، اضافه کرد: مسیر جایگزین هم برای تردد موقت اهالی پیش‌بینی شده است.

استاندار به یکی از کارشناسان معاونت هماهنگی امور عمرانی ماموریت داد که موضوع را به صورت مستقل و با نگاه علمی بررسی کرده و نتیجه را به ایشان اعلام کند.

تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» مراغه که قطار از بالای آن و خودروهای مسیر مراغه -هشترود از زیر آن می‌گذرد، موجب شد تا مسیر خروجی روستای تازه‌کند به جاده مراغه – هشترود مسدود شده و دور زدن اهالی در وسط این مسیر به وقوع سوانح منجر شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از آزادراه در حال احداث مراغه – هشترود بیان کرد: با وزیر در این زمینه صحبت می‌کنم تا مردم بیشتر از این منتظر نمانند.

«رحمتی» با بیان اینکه چهار کیلومتر از آزادراه باید طی ۱۰۰ روز آینده به بهره‌برداری برسد، افزود: سه و نیم کیلومتر آسفالت و خرید نیوجرسی برای بهره‌برداری از این ۴۸ کیلومتر مورد نیاز است.

وی این را هم بیان کرد که باید از مردم عذرخواهی کنیم که وعده داده شده در خصوص افتتاح این آزادراه محقق نشده است؛ طلب هزار میلیارد ریالی پیمانکار هم به شرط افتتاح قابل حل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از کارگاه پیمانکاران این طرح ملی هم بازدید، و بر تسریع در عملیات اجرایی این طرح تاکید کرد.

پایام پیام/۶۰۰۰۰۷