تولید بوته انواع گلهای زینتی برای کاشت در طرح‌های گلکاری بهاره
تولید بوته انواع گلهای زینتی برای کاشت در طرح‌های گلکاری بهاره

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی در این بازید با اشاره به لزوم تامین نهاده‌های مورد نیاز برای کشت بهاره گفت: توان و ظرفیت واحدهای تولیدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر این امر متمرکز شده که بیشتر نهاده‌ها و بوته‌های مورد نیاز را در واحد تولیدات سازمان و مناطق تولید کنیم و […]

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی در این بازید با اشاره به لزوم تامین نهاده‌های مورد نیاز برای کشت بهاره گفت: توان و ظرفیت واحدهای تولیدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر این امر متمرکز شده که بیشتر نهاده‌ها و بوته‌های مورد نیاز را در واحد تولیدات سازمان و مناطق تولید کنیم و در این زمینه به خودکفایی برسیم. 
وی ادامه داد: بر این اساس و در مرحله اول تولید نشاء گلهای زینتی، بیش از ۷۰ هزار بوته برگ سفید، انواع ناز، شب بو، خیری، رعنا، همیشه بهار، میمونی، استئوسپرموم، قزللی و دیگر نشاها را تولید و آماده عرضه برای کاشت کرده که عمدتاً در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گولی و فضاهای سبز سطح شهر کاشته می‌شوند. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همچنین اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار جعبه بنفشه نیز در گلخانه سازمان تولید و آماده کاشت شده است. 
امجدی در خصوص برنامه‌های آتی واحد تولیدات سازمان نیز تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واحد تولیدات سازمان تا پایان فصل کاری آینده نزدیک به دو میلیون نشاء گل به سازمان تحویل خواهد داد. 
وی در عین حال اضافه کرد: در گلخانه سردرود نیز بیش از ۷۰ هزار نهال تولید شده که قرار است در دو مرحله کاشت بهاره و پاییزه مورد استفاده قرار گیرد.