بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را بررسی کردند
بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را بررسی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قائم مقام وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و درباره راه‌های تشکیل دو کمیته نظامی فنی  از دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: دو طرف نتایج دور سوم […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قائم مقام وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و درباره راه‌های تشکیل دو کمیته نظامی فنی  از دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: دو طرف نتایج دور سوم گفت‌وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا را مورد بررسی قرار دادند و توافق شد که تلاش‌های مشترک برای فعال کردن توافق نامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور تسریع شود.
وی افزود: دو طرف توافق کردند که به منظور تعمیق و گسترش زمینه‌های همکاری بین دو کشور، جلسات کارگروه‌های تخصصی را در زمینه‌های مورد توافق برگزار کنند.

این مقام عراقی تصریح کرد: در جلسه امروز همچنین راه‌های تشکیل کمیته فنی نظامی عراقی و یک کمیته فنی نظامی آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت تا این کمیته‌ها با برگزاری نشست فوری، نتایج دور سوم گفت‌وگوی راهبردی را درباره انتقال به مرحله جدید از همکاری امنیتی و استقرار نیروهای رزمی آمریکا در خارج از عراق عملی کنند.

«بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم سه روز پیش در اظهاراتی تلویزیونی گفت که  کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع پارلمان اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفت‌‌وگوهای راهبردی با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

او اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن را  مساله‌ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین خواند و گفت: بر اساس توافق اخیر، نیروهایی که در عراق باقی خواهند ماند، آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد هجدهم فروردین ماه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام/