برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و کمک به غاصبان است
برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و کمک به غاصبان است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوری اسلامی در خصوص افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تلاویو گفت: برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و ملت مسلمان و کمک به غاصبان است،

به گزارش قلم پرس، روح الله متفکر آزاد  شامگاه روز جمعه در نشست صمیمی با اهالی رسانه با بیان اینکه مجلس فعلی یکی از مجالس یک دست و انقلابی بوده که مقام معظم رهبری نیز این موضوع را مطرح کردند،اظهار کرد: مجلس را می توان در ۳ حوزه تقین، نظارت و سبک زندگی ارزیابی کرد که آیا انقلابی بوده یا نخیر، البته انقلابی به معنای عاقل بودن و درک شرایط و اتخاذ تصمیم درست است.

وی افزود: خروجی مجلس طی دو سال اخیر اکثرا مصوبات در حوزه معیشتی و اقتصادی است، متاسفانه به صورت ذاتی مجلس مظلومیت هایی دارد و آن این است که تصمیمات مجلس بر روی کاغذ بوده و تا اجرایی نشود نمی توان فهمید که مجلس چه اقداماتی داشتته است، دولتی باید باشد که آن را اجرا کند و البته وقتی هم دولت ها در صوت اجرای طرحی آن را به نام خود تمام می کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکودر مجلس شوری اسلامی ادامه داد: یکی از حوزه های مهم در جامعه موضوع مسکن بود و هماگونه که رئیس جمهور فعلی شعار ساخت ۴میلیون واحد مسکن را در دوره انتخابات مطرح کردند و البته موضوع ساخت ۴ میلیون مسکن مصوب مجلس بوده و رئیس جمهور فعلی نیز بر اجای ا تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: وزیر اسبق در دولت سابق معتقد به ساخت مسکن نبودند، با توجه به این موضوع مساله مالیات بر خانه های خالی مطرح و تبدیل به قانون شد و اجرای آن در دولت فعلی آغاز شد چرا که دولت قبلی گفت زیرساخت اجرای این قانون را نداریم، اما در دولت فعلی پس از اجرای این قانون تا به امروز حدود ۸۰۰ هزار  برگه مالیاتی برای خانه های خالی صادر شده و این موضوع صرفا بری کنترل افرادی که قصد سوداگری و اخلال در قیمت مسکن را دارند تمرکز شده است.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: مجلس از تمام ابزار های نظارتی خود استفاده میکند، البته در دولت گذشته مجلس از گزینه استیضاح استفاده نکرد چرا که خرد جمعی مجلس بر این بود خلبان هواپیمای در حال فرود را نمی زنند! با توجه به نابسامانی های اقتصادی، سیاسی و امنیتی که دشمن ایجاد کرده بود مجلس نمی خواست نابسمانی را  به سطوح بالار منتقل کند بلکه به دنبال کنترل شرایط بود، در راستای استفاده از ابزارهای نظارتی برای مثال زمانی که دولت وقت در تابستان سال ۹۹ می خواست ۲۰۰ میلیون بشکه نفت را سقط نفتی کند که با این اقدام دولت های بعدی را پیشاپیش بدهکار میکرد، مجلس از این اقدام پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه مجلس در جرای وظایف نظارتی خود کوتاهی نمی کند، ادامه داد: در راستای وظایف نظارتی مجلس هرکجا که نیاز باشد ورود می کند، حتی این موضوع در دوره دولت فعلی به شکلی شده است که استیضاح مطرح شده و تا به امروز چندین سوال طرح شده و در برخی موارد از خجالت دولت درآمده ایم. البته بیشتر به دنبال نظارت سازنده هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص سبک زندگی نمایندگان مجلس، گفت: هیچ کس عین هم نیست و هر مدل نماینده ای وجود دارد، اما اکثر نمایندگان فعلی مجلس به لحاظ زندگی شخصی از مردم فاصله نگرفته اند.

وی در خصوص مسایل حوزه قفقاز، گفت: در قبال برخی مسایل و اتفاقات طبق توصیه شورای امنیت عالی نمی توان به صورت شخصی اظهار نظرهایی کرد که منجر به ایجاد تنش شود بر همین اساس اظهار نظر های سنجیده و پخته لازم سیاست ورزی است، سیاست جمهوری اسلامی در قبال همسایگان، کاهش تنش است، البته این به معنای ضعف نیست، بلکه تمام اقدامات در اقتدار کامل پیش می رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوری اسلامی در خصوص افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تلاویو بیان کرد: برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و ملت مسلمان و کمک به غاصبان است، همانگونه که فره باغ غصب شده بود از حق آذربایجان علنا حمایت کردیم و همان مفدار نیز به موضوع فلسطین و مظلومیت آنها حساس هستیم البته مظلومیت مزذم فلسطی بیش از سایرین است چرا که یک رژیم جعلی آن را غصب کرده است.

متفکر آزاد در رابطه با دستمزد کارگران بیان کرد: متاسفانه یک اشتباه مفهومی در کشور وجود دارد، فکر میکنیم با افزایش دستمزد کارگر قیمت تمام شده کالا به اندازه ای افزایش خواهد یافت که به تولید ضرر خواهد زد و رشدو تولید صدمه خواهد دید. سهم کارگر و دستمزد کارگر در قیمت تمام شده کالا در ایران بین ۶ تا ۸ درصد و در خوش بینانه ترین حالت ۱۰ درصد است،در حالی که  این موضوع در کشورهای اروپایی ۳۰ درصد است. با وجود تمام مسایل سال گذشته میگفتند تعدیل نیرو خواهد شد در حالی که بر اساس آمار با افزایش نیرو مواجه بودیم، متاسفانه این نگاه منفی باید در جامعه اصلاح شود.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی سلیمی