باید مقابل استثمار و بیگاری کشیدن از معلمان غیرانتفاعی بیاستیم/ چرا هزینه و درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف نیست
باید مقابل استثمار و بیگاری کشیدن از معلمان غیرانتفاعی بیاستیم/ چرا هزینه و درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۸ تیر) بعد از بحث و اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالفت کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار داشت: درباره آموزش و پرورش […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۸ تیر) بعد از بحث و اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالفت کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار داشت: درباره آموزش و پرورش و مدارس غیرانتفاعی قانونی داریم اما قوانین موجود از ۷ سال به بالا است اما از صفر تا ۶ سال هیچ قانونی وجود ندارد و آموزش و پرورش با یک خلاء قانونی مواجه است.

وی افزود: با همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت مهدکودک‌ها بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفت و ما بر اساس قانون بودجه ۷۰ میلیارد تومان نیز برای تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت پیش‌بینی کرده و لازم است قانونی برای آن داشته باشیم تا متفاوت از وضع موجود و قانون سابق بهزیستی باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متأسفانه امروز از بخشی از معلمان آموزش غیرانتفاعی بیگاری گرفته می‌شود و ما باید مقابل این استثمار بایستیم؛ باید وضعیت این معلمان را شفاف کنیم.

وی گفت: وضعیت دریافتی معلمان مدارس غیرانتفاعی و همین طور این مدارس شفاف شود و نظارت بر عملکرد آنها در اولویت باشد و مشخص شود هزینه و پرداخت‌‌های آنها چقدر است؛ بعد نظارتی مجلس باید تقویت شود. 

منادی خاطرنشان کرد:‌ تعارض منافع یکی دیگر از مسائل دیده شده در این طرح است و در زمان مسئولیت پیش‌بینی شده است که افراد حق تأسیس مدارس غیرانتفاعی را نداشته باشند. 

انتهای پیام/