اولویت شهرداری و شورا همواره بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی بوده است
اولویت شهرداری و شورا همواره بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی بوده است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پروژه‌های بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی از دوره‌های قبلی شورا همواره اولویت شهرداری و شورا بوده است.

به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در مراسم بهره برداری از فاز دوم مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی عتیق، اظهار کرد: این پروژه از زمان مهندس نوین تملک شده که اوراق مشارکت آن نیز اخذ شده و به عنوان یکی از پروژه‌های موفق در بافت فرسوده در سطح کشور مطرح است که امروز به شکلی مدرن و شیک به صورت مجتمع مسکونی و تجاری و خدماتی برای استفاده مردم ارائه شده است.
او ادامه داد: نصف شهر ما بافت فرسوده است اما با این حال در دوره پنجم مدیریت شهری در بحث مقاوم سازی و استحکام بناها قدم‌های بزرگی برداشته شده است.
دبیری با بیان اینکه بازآفرینی بافت فرسوده وظیفه دولت است نه شهرداری، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم پیگیر سهم و وظیفه دولت در بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه ‌نشینی باشد.
او افزود: در بحث بافت حاشیه نیز شهرداری ورود کرده است که در این راستا چند پروژه در دست اجرا است و یا افتتاح شده و یا آماده کلنگ‌ زنی است. یک قرارداد احداث دو هزار واحدی نیز با قرارگاه خاتم الانبیا امضا شده است.

دبیری عنوان کرد: ما تلاش داریم محلات حاشیه و بافت فرسوده را بازسازی کنیم و این مهم نمی‌تواند تنها به دست شهرداری اتفاق بیفتد و دولت نیز باید در این زمینه ورود کند.
او گفت: این هفته پایان عمر شورای پنجم است و برای شورای شورای آرزوی موفقیت دارم. اتفاقات مهمی در زمینه برنامه‌ریزی ساماندهی و شفافیت و اصلاح ساختار در شورای پنجم افتاد که خیلی خوب بود و ما توانستیم برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله را در این دوره تدوین کنیم. در زمینه اصلاح ساختار نیز اقدامات خوبی انجام دادیم و امیدوارم که شورای ششم نیز این روند را ادامه دهد.
دبیری اظهار کرد: از همه افرادی که در راه‌اندازی این پروژه از ابتدای کار تا به امروز تلاش کردند تشکر می‌کنم. این پروژه هم از نظر اقتصادی موفق است و هم از نظر مقاوم سازی ساختمان ها که ان‌شاالله در کارنامه شهرداری و شورای پنجم تبریز ثبت خواهد شد.