ارتقای معیارهای زیست‌محیطی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود
ارتقای معیارهای زیست‌محیطی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به ارتقای معیارها و شاخص زیست محیطی منجر به کاهش هزینه ها در بخش های مختلف اقتصادی می شود. جبارعلی ذاکری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، توسط معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری را الزامی دانست و افزود: رصد مخاطرات زیست محیطی و […]


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به ارتقای معیارها و شاخص زیست محیطی منجر به کاهش هزینه ها در بخش های مختلف اقتصادی می شود.

جبارعلی ذاکری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، توسط معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری را الزامی دانست و افزود: رصد مخاطرات زیست محیطی و شناسایی راهکارهای پیشگیری از تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف از جمله آلودگی هوا می تواند در رسیدن به اهداف مطلوب موثر و مفید واقع شود.

وی توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها برای کاهش آلودگی های زیست محیطی را بسیار مهم خواند و ادامه داد: در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری رسانه ها باید برنامه هایی مختلف و متنوع جهت آگاهی افزایی یا اطلاع رسانی مردم در خصوص نحوه برخورد پلیس با خودروهای دودزا تهیه و تدوین کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سازمان صمت تعداد و موقعیت جغرافیایی معادن و واحدهای شن و ماسه در حریم شهر تبریز را جهت تصمیم گیری نهایی و همچنین شرکت پخش فراورده های نفتی گزارش کاملی از اجرای طرح کهاب (طرحی برای صرفه جویی شامل مراحل کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است) در جایگاه ها و خودروهای نفتکش به کارگروه باید ارائه کنند.

شهنام اشتری با اشاره به برنامه سه ساله شهرداری ها در خصوص توسعه فضای سبز شهر تبریز، اعلام گزارش تعداد و موقعیت جغرافیایی دکل های مخابراتی و فاصله از نزدیک ترین سکونتگاه ها، مدارس و پارک ها را از اولویت های کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز اعلام کرد.

وی افزود: ارائه راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر تبریز توسط معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری و ارائه گزارشی از وضعیت سوخت توزیعی و وضعیت جایگاه های مشمول اجرای طرح کهاب به کارگروه باید در اسرع وقت به انجام برسد.