اختصاص ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به زائرین اربعین
اختصاص ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به زائرین اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از اختصاص 350دستگاه اتوبوس به زائرین اربعین خبرداد.

به گزارش قلم پرس اروجعلی علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت :طبق مصوبه ستاد اربعین ۳۵۰دستگاه اتوبوس در ۱۴ ترمینال استان از ۲۷ مرداد تا۲۵ شهریور در اختیار زائرین قرار داده شده است همچنین قرار است ۶۰عدد اتوبوس هم از ارگان های دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود که بلیط های آن ۸۰درصد به صورت اینترنتی و مابقی در ترمینال عرضه خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : در بحث ایمن سازی جاده ها حدودا ۱۰هزار کیلومتر خط کشی انجام شده و ۱۶۷نقط پر حادثه شناسایی و رفع شدند و همچنین در ۳۵۴۰ کیلومتر از راه های استان تابلو گذاری، نصب گاردریل ،حفاظ ،اصلاح شیب انجام شده است و ۴ دستگاه پل عابر پیاده نیز نصب شده است.

علیزاده بیان داشت: در دو سال گذشته طرح ایمن سازی مدارسِ حاشیهِ راه‌های روستایی در ۷۴ مدرسه برای دانش آموزانِ مدارس حاشیه راه ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان اجرا شد.

علیزاده ادامه داد : شبکه راه‌های استان ۱۴ هزار کیلومتر است که از این آمار ۱۰هزار کیلومتر آسفالت و چهار هزار کیلومتر نیز راه‌های روستایی وجود دارد که باید راه های همه روستاهای بالای ۲۰خانوار آسفالت شوند.

همچنین در حوزه راه روستایی در دو سال گذشته ۵۳۱ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شده و ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

علیزاده اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳ عدد دستگاه ثبت تخلف رانندگی به قسمت هوشمند سازی جاده ها اضافه شده است که این عدد به۹۹ دستگاه رسیده است.

علیزاده از جا به جایی۴۰میلیون تن بار در استان طی دو سال اخیر خبرداد و افزود : تاکنون ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از استان به نقاط مختلف کشور و بالاعکس با ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جا به جا شده‌اند و همچنین ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از کالا های اساسی به استان حمل شده است.

وی افزود: طی دو سال اخیر در پایانه مرزی استان ۳۹۱ هزار کامیون و ۶۵۰ هزار نفر مسافر تردد داشته است و۱۵ هکتار به پایانه مرزی نوردوز در راستای طرح جامع الحاق شده است.

علیزاده در پایان گفت : در هفته دولت ۷۰ پروژه شامل بهسازی راه های شریانی و روستایی، حذف نقاط پر حادثه، مجتمع های خدماتی رفاهی ، پروژه احداث راه های روستایی درشهرستان های استان افتتاح وبه
بهره برداری خواهد رسید.

  • نویسنده : صبا نقی زاد