احداث یک پیاده‌راه جدید در هر منطقه از تبریز /پیاده‌راه‌ها بسترهای جدید تحقق “شهر انسان محور”
احداث یک پیاده‌راه جدید در هر منطقه از تبریز /پیاده‌راه‌ها بسترهای جدید تحقق “شهر انسان محور”
شهردار تبریز گفت: علاوه بر پیاده‌راه های افتتاح شده، چندین طرح مشابه در مناطق مختلف شهری به ویژه محورهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری تبریز در حال اجرا هستند.

به گزارش قلم پرس، پیاده‌راه‌ها در طراحی شهری یکی از مصادیق انسان‌محوری شهرها محسوب می‌شوند. تبریز تا پیش از این با دو پیاده‌راه تربیت و ولیعصر شناخته می‌شد که سال گذشته با احداث ۳ پیادراه کوچه ثبت، کوچه کرباسی و کوچه دالان میرزا رضا سرانه پیاده‌راه‌های شهری افزایش یافت و بر اساس گفته یعقوب هوشیار شهردار تبریز، در سال جاری هر منطقه شهرداری، مکلف به اجرای حداقل یک رشته پیاده راه شهری جدید است و اجرای این طرح در اولویت برنامه های عمرانی شهرداری قرار خواهد گرفت.

یعقوب هوشیار در این رابطه می‌گوید: توجه به توسعه پیاده‌راه‌ها به عنوان بسترهای جدید تحقق “شهر انسان محور” در دوره فعلی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر و علاوه بر پیاده‌راه های افتتاح شده، چندین طرح مشابه در مناطق مختلف شهری به ویژه محورهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری تبریز در حال اجرا هستند که با اتمام مراحل اجرایی این طرح ها، چهره شهری تبریز در این مناطق با رویکرد انسان محور و ایجاد بسترهای جدید گردشگری شهری متحول خواهد شد.

شهردار تبریز اضافه می‌کند: در راستای تحقق شعار انسان‌محور بودن معابر تبریز به‌خصوص در بافت تاریخی و مرکزی شهر، توسعه‌ پیاده‌راه‌ها در سال جاری در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان تبریزی از پروژه‌های انسان‌محور شهرداری تبریز خاطرنشان می‌کند: احداث پیاده‌راه در بافت مرکزی و تاریخی شهر و دیگر مناطق شهرداری مورد استقبال شهروندان واقع شده و بر همین اساس این موضوع در سال جاری توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/