آموزش  مهارت ها فنی به روستائیان دهستان جوشین
آموزش  مهارت ها فنی به روستائیان دهستان جوشین
مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا گفت: در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم روستایی چندین مهارت فنی با هدف اشتغالزایی در روستاها، در 6 ماه اول سال ۱۴۰۲ به روستائیان دهستان جوشین از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی آموزش داده می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، حمید فرتاش اظهار کرد: در خصوص توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم روستایی، در سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای سیاست های طرح سند غدیر نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌ها و روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان تنظیم شده تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.

وی  افزود: بر همین اساس از آغاز سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ دوره آموزشی روستایی در ۴ حرفه شروع شده که ۲۰۰ نفر از روستائیان استان را صاحب یک مهارت می‌کند.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا گفت: زنبورداری، طراحی دوخت، تعمیر و نگهداری خودرو و مهارت‌های زیر مجموعه رشته‌های کشاورزی از عمده آموزش‌هایی است که رایگان به ساکنان روستا‌ها و مناطق محروم بنا به درخواست خودشان ارائه می‌شود.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت استان آذربایجان شرقی، شناسایی استعداد‌های برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را از اهداف برگزاری دوره‌های مهارتی در روستا‌ها دانست و افزود: این قرارگاه برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در استان بویژه مناطق روستایی از ظرفیت نهاد‌های حمایتی و خیران نیز کمک می‌گیرد تا مهارت در سبد همه خانوار‌های استان جایگاه خود را در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

 

انتهای پیام/