حمله شدید الحن چین به مواضع خصمانه جمهوریخواهان آمریکا
حمله شدید الحن چین به مواضع خصمانه جمهوریخواهان آمریکا

چین از حزب جمهوریخواه آمریکا به سبب اتهامات بی اساسی که درباره تبت و مسائل اقتصادی متوجه پکن کرده اند، انتقاد کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر این اساس، جمهوریخواهان در مجمع ملی خود که در آن دونالد ترامپ، به عنوان نامزد جمهورخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا […]

چین از حزب جمهوریخواه آمریکا به سبب اتهامات بی اساسی که درباره تبت و مسائل اقتصادی متوجه پکن کرده اند، انتقاد کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر این اساس، جمهوریخواهان در مجمع ملی خود که در آن دونالد ترامپ، به عنوان نامزد جمهورخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا انتخاب شد رویکرد سرسختانه ای در قبال پکن گرفتند. جمهوریخواهان ادعاهای چین در دریای چین جنوبی را پوچ و بیهوده خواندند و از نسل کشی فرهنگی در تبت و کسیانگ — دو منطقه که اقلیت های قومی بزرگی در آن زندگی می کنند — به شدت انتقاد کردند.

جمهوریخواهان آمریکا همچنین به سیاست های اقتصادی چین نیز تاختند و اعلام کردند چین برای آنکه رشد اقتصادی بالایی داشته باشد به طور مرتب در نرخ برابری یوآن با دیگر ارزهای معتبر جهان مداخله می کنند و در اقتصادی که بر اساس کلاهبردرای و دزدی است ،به راحتی فناوری های آمریکا را غارت می کنند و مالکیت های معنوی و حق امتیاز فنی یا علمی را به تمسخر می گیرند.
لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در جملاتی به شدیدترین صورت این رویکرد جمهوریخواهان آمریکا را محکوم کرد و از این حزب و مسئولانش خواست بدون دلیل و مدرک به پکن اتهام وارد نکنند.