چگونه وقت سفارت نروژ بگیریم
چگونه وقت سفارت نروژ بگیریم
.

برای دریافت وقت سفارت نروژ شهروندان کشورهای غیراروپایی باید از طریق سفارت کشور نروژ اقدام نمایند. متقاضیان باید ۶ ماه قبل از تاریخ سفر خود، برای تعیین وقت سفارت دست‌به‌کار شوند تا بتوانند به‌موقع ویزای خود را دریافت کنند. در حال حاضر بررسی درخواست‌های ویزای نروژ از طریق سفارت سلطنتی نروژ در ابوظبی بررسی می‌شود و نتایج این بررسی‌ها از طریق ایمیل به متقاضیان اعلام می‌شود.

معمولاً سفارت نروژ با توجه به تاریخ سفر متقاضیان به بررسی درخواست‌های آن‌ها می‌پردازد و جواب دهی ویزا بر اساس تاریخ‌های پرواز انجام می‌شود. در صورتی که متقاضیان مدارک و شرایط لازم برای ویزای نروژ را داشته باشند می توانند موفق به کسب دریافت ویزای این کشور شوند. ارائه دعوتنامه نروژ، گواهی تمکن مالی و گردش حساب سه ماه آخر متقاضی جز شرایط لازم برای درخواست ویزای نروژ هستند.

 

دریافت وقت سفارت نروژ حضوری است یا اینترنتی؟

متقاضیان سفر به نروژ باید ابتدا به‌صورت اینترنتی از طریق وب سایت سفارت کشور نروژ، به صورت آنلاین اقدام به رزرو وقت سفارت کنند.

افرادی که متقاضی دریافت ویزای کشورهای منطقه شنگن باشند باید ابتدا وقت سفارت بگیرند و سپس برای جمع‌آوری مدارک و تحویل آن ها به سفارت اقدام نمایند. در ادامه بیشتر درباره مراحل دریافت وقت سفارت نروژ صحبت می کنیم.

 

مراحل دریافت وقت سفارت نروژ

تمام مراحل دریافت وقت سفارت نروژ از جمله تکمیل فرم درخواست ویزای نروژ، دریافت وقت سفارت نروژ، جمع‌آوری مدارک لازم برای ویزای نروژ و … توسط کارشناسان مهاجرتی مجموعه گردشگری یوروپ تورز در سریع ترین زمان ممکن برای هموطنان عزیز انجام می‌شود. مراحل دریافت وقت سفارت نروژ شامل موارد زیر می‌شود.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای نروژ

اولین مرحله از رزرو وقت سفارت نروژ این است که متقاضیان وارد وب سایت سفارت شوند و به‌صورت اینترنتی فرم درخواست ویزای نروژ را تکمیل نمایند. برای این کار اطلاعات هویتی فرد مورد نیاز است و پس از تکمیل فرم و بارگذاری مدارک مورد نیاز با فرمت خواسته شده، یک وقت سفارت برای متقاضی تعیین می‌شود و از طریق ایمیل جواب آن برای متقاضی ارسال می‌شود.

متقاضیان دریافت وقت سفارت نروژ می‌توانند با ارسال مدارک هویتی برای کارشناسان مجموعه گردشگری یوروپ تورز با خیالی آسوده تعیین وقت سفارت را به عهده کارشناسان این مجموعه بگذارند. فرم ویزای نروژ شامل تاریخ سفر به نروژ، انتخاب نوع ویزای نروژ، برنامه سفر و … می باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان دریافت وقت سفارت نروژ حتماً باید دعوتنامه نروژ را داشته باشند، در غیر این صورت امکان دریافت ویزای نروژ برای این افراد وجود نخواهد داشت.

  • تعیین وقت سفارت نروژ

مرحله دوم از گرفتن وقت سفارت نروژ مراجعه حضوری به سفارت است. همانطور که در بخش پیش اشاره کردیم از طرف سفارت کشور نروژ یک ایمیل برای متقاضی ارسال می‌شود و تقریباً حدود دو هفته بعد یک وقت ملاقات حضوری برای متقاضی در نظر گرفته می‌شود. در تاریخ و ساعت مشخص شده متقاضی باید به‌صورت حضوری در سفارت نروژ حاضر شود. معمولاً از یک تا دو هفته کاری طول می کشد تا وقت سفارت برای متقاضیان تعیین شود.

  • مراجعه حضوری به سفارت

در تاریخ و ساعت مشخص شده توسط سفارت کشور نروژ متقاضی باید مدارک لازم برای اخذ ویزای نروژ را به‌صورت کامل جمع آوری کند و به سفارت این کشور تحویل دهد. کار های مربوط به انگشت‌نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک هم در دفتر کارگزاری وی اف اس انجام می‌شود. متقاضیان باید به هرگونه سؤال با دقت و نهایت آرامش پاسخ دهند. البته در روز مراجعه حضوری به سفارت نروژ نیازی به انجام مصاحبه با افسر سفارت نیست و تنها ارائه مدارک لازم برای دریافت انواع ویزای نروژ به همراه گواهی تمکن مالی و دعوتنامه نروژ مورد نیاز است. سفارت نروژ در تهران، خیابان فرمانیه، بلوار لواسانی، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲ قرار دارد. متقاضیان می توانند در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر به سفارت نروژ مراجعه کنند و مدارک مربوط به درخواست ویزا را تحویل دهند.

  • دریافت جواب ویزای نروژ

آخرین مرحله دریافت جواب ویزا است. معمولاً جواب ویزای نروژ پس از ۱۵ تا ۲۱ روز کاری اعلام می‌شود. متقاضیان برای دریافت جواب ویزا می توانند به صورت حضوری و به همراه داشتن کارت شناسایی و رسید دریافتی به سفارت این کشور مراجعه نمایند. پس از بررسی مدارک در صورتی که هیچ گونه نقصی در مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد، جواب ویزا برای متقاضی صادر می‌شود و برچسب ویزای نروژ در پاسپورت متقاضی الصاق می‌شود.

لازم به ذکر است که هنگام جمع آوری مدارک باید دقت داشته باشید چرا که هرگونه تناقض در صحبت های متقاضی و مدارک ارائه شده باعث ریجکتی ویزای نروژ می‌شود؛ بنابراین روز مراجعه حضوری و هنگام مراجعه در وقت سفارت نروژ بهتر است تمامی مدارک را کامل، بدون نقص و به‌صورت دسته بندی شده و مرتب تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت نروژ

با توجه به اینکه مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت نروژ باید در اولین مرحله به‌صورت اینترنتی بارگذاری شود، متقاضیان باید تمام اطلاعات هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، مشخصات پاسپورت معتبر و … را آماده کنند و با فرمت های خواسته شده به‌صورت اینترنتی بارگذاری کنند. دقت داشته باشید که فرم درخواست ویزای نروژ باید پرینت گرفته شود.

چرا که روز مصاحبه حضوری باید این فرم به‌صورت تکمیل شده تحویل داده شود. در ضمن با توجه به انتخاب نوع ویزا در فرم درخواست ویزای نروژ، باید گواهی تمکن مالی مورد نیاز نیز مشخص شود. عکس متقاضی، گردش حساب سه ماه آخر، گواهی تمکن مالی و سایر مدارک مانند دعوتنامه نروژ برای گرفتن وقت سفارت این کشور ضروری است. مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت نروژ با توجه به نوع ویزا متفاوت است.

نکات مهم جهت تعیین وقت سفارت نروژ

پس از دریافت وقت سفارت هنگام مراجعه حضوری به سفارت این کشور به نکاتی مانند وقت شناسی توجه کنید.

دقت کنید که دقیق سر وقت مشخص شده در سفارت حاضر شوید.

با ظاهری آراسته و لباس های مرتب برای تحویل مدارک به سفارت مراجعه کنید.

به هیچ وجه سلاح سرد یا گرم، اشیا تیز و برنده، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی و … همراه خود نداشته باشید.

تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای نروژ را به‌صورت طبقه بندی شده به همراه اصل و ترجمه با کپی آن ها با خود همراه داشته باشید.

برای پرداخت هزینه های ویزای نروژ حتماً پول نقد با ارز کشور مقصد یعنی نروژ همراه خودتان داشته باشید.

چنانچه اطلاعات کافی درباره چگونگی مراجعه به سفارت و قوانین استفاده از نروژ ندارید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان آژانس گردشگری یوروپ تورز استفاده کنید.