پیگیری مسائل و مشکلات رسانه ها، مهمترین وظیفه هیئت مدیره خانه مطبوعات
پیگیری مسائل و مشکلات رسانه ها، مهمترین وظیفه هیئت مدیره خانه مطبوعات
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گفت: پیگیری مسائل و مشکلات رسانه ها، مهمترین وظیفه هیئت مدیره خانه مطبوعات است.

به گزارش قلم پرس، “سیدمحمدحسین بلاغی” در این نشست اظهار داشت: مجموعه صنفی خانه مطبوعات به عنوان فراگیرترین و موثرترین انجمن صنفی رویه رقابت سالم با وحدت کاری را در پیش بگیرد.

وی از مجموعه اعضای هیئت مدیره این انجمن خواست تا در کنار هم و به دور از سلایق شخصی براساس یک منطق درست زمینه انسجام بیش از پیش اهالی رسانه را فراهم آورند.

بلاغی در ادامه سخنان خود بر اهمیت جایگاه رسانه‌ها در توسعه پایدار استان اشاره کرد و گفت: با همدلی و همراهی اهالی مطبوعات استان می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه رسانه استان باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه خانه مطبوعات مورد تائید و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اینکه نگاه ما بر گفتمان ، وحدت و در کنار هم قرار گرفتن اندیشه ها و تبادل نظرها است، با تکیه بر این ویژگی می توانیم به رفع مشکلات و توسعه فعالیت در حوزه رسانه ها دست یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد این است تا فعالان تخصصی در هر حوزه را پای کار بیاورد، تقویت تشکّل‌‌های فراگیر رسانه‌ای و بهره گیری از متخصصان این حوزه را از رویکردهای اصلی این اداره کل عنوان کرد.

وی گفت: گسترش و عمق‌بخشی به فعالیت‌های جمعی با هدف مشارکت فعالان رسانه‌ای در بهبود فرآیند‌های مرتبط و افزایش توانمندی‌ها در راستای ارتقای کیفی این حوزه مورد اهتمام است و تعامل تخصصی اهالی رسانه و همراهی و همگرایی آنها در نقاط مشترک و مبتنی بر رویکردهای فراگیر رسانه‌ای ضروری است.

بلاغی همچنین احصاء، تسهیل گری و رفع مسائل صنف مطبوعات را مهمترین رسالت خانه مطبوعات استان برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای رسانه‌ای در استان باید صدا رسانه‌ استان و تبریز در کشور تقویت و بیش از پیش شنیده شود.

گفتنی است در انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی که چهارشنبه گذشته به صورت الکترونیکی برگزار شد از ۲۷۸ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات استان ۲۰۹ نفر مشارکت کردند که نشان از مشارکت ۷۵٫۱۸ درصدی اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی دارد.

پس از پایان انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی در بخش مدیران مسئول، داود هوشیار با ۱۲۱ رای به عنوان عضو اصلی، حمیده بردباری با ۱۰۱ رای عضو اصلی و مرتضی شفیعی با ۶۲ رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

در بخش خبرنگاران نیزمحمدرضا علی اشرفی با ۱۲۸ رای عضو اصلی، علی حسین حسنی توفیقی با ۱۰۵ رای عضو اصلی، مهدی جمالی با ۷۹ رای عضو اصلی و شاهین محمودی با ۵۸ رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

در بخش نمایندگی روزنامه‌ها نیز احمد مرادپور با ۱۲۸ رای عضو اصلی و علی محمدرضا محمدپور با ۴۷ رای عضو علی‌البدل تعیین شد.

در بخش نمایندگی خبرگزاری ها نیز اسد بابایی با ۱۳۵ رای به عنوان عضو اصلی و رضا حلیمی با ۴۳ رای به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در انتخابات بازرسان خانه مطبوعات نیز علی سلیمی با ۱۱۷ رای عضو اصلی، محمدحسن علملو با ۴۳ رای عضو اصلی و حمید حمیدی با ۲۵ رای به عنوان بازرس علی البدل تعیین شد.

 

انتهای پیام/