پوتین:اشتباه راهبردی آمریکا موجب سلب اعتماد جهانی از دلار خواهد شد/اروپایی‌ها در عمل تابع آمریکا هستند
پوتین:اشتباه راهبردی آمریکا موجب سلب اعتماد جهانی از دلار خواهد شد/اروپایی‌ها در عمل تابع آمریکا هستند

رئیس‌جمهور روسیه با ابراز تأسف از پایبند نبودن برخی طرفهای مقابل ایران در برجام به تعهدات‌شان، گفت: آمریکایی‌ها با اقدامات نابجا شرایط را خراب کرده‌اند‌ و اروپایی‌ها نیز به دلیل وابستگی به آمریکا در عمل تابع آنها هستند، اگرچه اعلام می‌کنند به دنبال راههایی برای حفظ برجام نیز هستند. ولادیمیر پوتین در این دیدار با […]

رئیس‌جمهور روسیه با ابراز تأسف از پایبند نبودن برخی طرفهای مقابل ایران در برجام به تعهدات‌شان، گفت: آمریکایی‌ها با اقدامات نابجا شرایط را خراب کرده‌اند‌ و اروپایی‌ها نیز به دلیل وابستگی به آمریکا در عمل تابع آنها هستند، اگرچه اعلام می‌کنند به دنبال راههایی برای حفظ برجام نیز هستند.

ولادیمیر پوتین در این دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مذاکرات با همتای ایرانی خود در خصوص مسائل دوجانبه و مسئله سوریه را پر بار و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در این مذاکرات بر گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کردیم.

وی افزود: در بخش انرژی، پیشنهاد احداث پروژه جدید نیروگاه هسته‌ای و نیروگاههای با ظرفیتِ کم را مطرح کردیم و برقی‌سازی خطوط راه‌آهن و افزایش فروش نفت ایران را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس‌جمهور روسیه: اشتباه راهبردی آمریکا موجب سلب اعتماد جهانی از دلار خواهد شد

رئیس‌جمهور روسیه، ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه روابط دو کشور را بسیار بیشتر از سطح کنونی همکاری‌ها دانست و با اشاره به مانع‌تراشی آمریکا در این زمینه با توسل به روشهای مختلف از جمله تبادلات مالی گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت در تبادلات مالی در حال انجام یک اشتباه راهبردی هستند زیرا به قیمت یک موفقیت سیاسی و کوتاه‌مدت، موجب سلب اعتماد از دلار در فضای جهانی و تضعیف آن خواهند شد.
پوتین مسئله برجام را محور بعدی مذاکرات دوجانبه با رئیس‌جمهور ایران خواند و با ابراز تأسف از پایبند نبودن برخی طرفهای مقابل ایران در برجام به تعهدات‌شان، گفت: آمریکایی‌ها با اقدامات نابجا شرایط را خراب کرده‌اند‌ و اروپایی‌ها نیز به دلیل وابستگی به آمریکا در عمل تابع آنها هستند، اگرچه اعلام می‌کنند به دنبال راههایی برای حفظ برجام نیز هستند.