نقش محوری زنان در صیانت از بنیان خانواده/ لزوم نهادینه شدن پدافند غیرعامل در سبک زندگی اجتماعی
نقش محوری زنان در صیانت از بنیان خانواده/ لزوم نهادینه شدن پدافند غیرعامل در سبک زندگی اجتماعی

همایش خانواده پایدار با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی برای پایداری و استحکام نهاد خانواده و آشنایی با عوامل موثر در ایجاد و توسعه خانواده پایدار و نقش زنان در این زمینه، در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زنان، محور اصلی نظام خانواده هستند، گفت: […]

همایش خانواده پایدار با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی برای پایداری و استحکام نهاد خانواده و آشنایی با عوامل موثر در ایجاد و توسعه خانواده پایدار و نقش زنان در این زمینه، در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زنان، محور اصلی نظام خانواده هستند، گفت: زنان افسران صیانت از یک دارایی حیاتی به نام خانواده هستند و نباید اجازه دهیم این زیرساخت مهم آسیب‌پذیر باشد.
 
محمدباقر آقایی اظهار داشت: رویکرد دفاعی در سبک زندگی اجتماعی و خانواده باید نهادینه و موضوع پدافند غیرعامل همه‌گیر شود و برای این منظور نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی است که بخش عظیمی از این وظیفه بر عهده بانوان است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم خانواده، تغذیه و محل زندگیمان در امان باشد بایستی اصول و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنیم تا به یک نوع پایداری و تاب‌آوری دست یابیم.
 
آقایی گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در برابر تهاجم و حمله دشمن که فطری‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، صلح‌آمیزترین و عاقلانه‌ترین دفاع بشر در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.
 
وی ادامه داد: کشور ما به دلیل ماهیت استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی، دایماً در معرض تهدید است که از جمله این تهدیدها می‌توان به تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی، تهدیدها تروریستی و بیوتروریستی، حملات سایبری و خرابکاری رسانه‌ای و روانی اشاره کرد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز تهدیدها و جنگ‌ها، ترکیبی، زنجیره‌ای و مدرن شده است، گفت: تغییر آرایش‌های نظامی در منطقه و سطح بین‌الملل با هدف تشدید عملیات روانی، نشان از استراتژی تسخیر اراده‌هاست.
 
وی افزود: امروزه طرفین درگیر دانسته‌اند که علاوه بر منازعات فیزیکی می‌توان از طریق تهاجم فرهنگی طرف دیگر را به انفعال، فرار، عقب‌نشینی و حتی اسارت وا داشت و این هزینه‌ای به مراتب کمتر از درگیری‌های فیزیکی خواهد داشت.
 
آقایی اظهار داشت: جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم یکی از مقوله‌های جدید جنگ است و مسایل فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های نبردهای امروز به شمار می رود.
 
آقایی ادامه داد: موضوع جنگ نرم و زنان از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه با توجه به هجمه‌های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد؛ زنان قوام‌بخش خانواده بوده و در پیکره خانواده نقش محوری دارند و اساس جنگ نرم به هم ریختن همین نقشه است.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به نقش سازنده بانوان در تحکیم بنیان خانواده، گفت: امروز جایگاه زن و خانواده از جمله موضوعاتی است که دشمن همواره در تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران بر روی آن متمرکز شده است.
 
رقیه صادق‌زاده، خانواده را رکن و اساس جامعه و زیرساخت تولید قدرت ملی عنوان کرد و گفت: هر نوع تحول و تطوری در یک جامعه از خانواده شکل می‌گیرد.
 
در این همایش که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، دکتر محمدمهدی اسماعیل‌زاده پویا، از اساتید دانشگاه به ارائه مطالب آموزشی درخصوص آسیب‌شناسی و عوامل موثر بر ایجاد خانواده پایدار و نقش زنان در استحکام بنیان خانواده پرداخت.