جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون، تکمیل اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام تعطیلات نوروز
جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون، تکمیل اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام تعطیلات نوروز

استاندار آذربایجان شرقی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، بر جدیت همه بخش‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون، تکمیل اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام تعطیلات نوروز تأکید کرد. عابدین خرّم در آخرین جلسه این ستاد در سال ۱۴۰۰، ضمن […]

استاندار آذربایجان شرقی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، بر جدیت همه بخش‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون، تکمیل اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام تعطیلات نوروز تأکید کرد.

عابدین خرّم در آخرین جلسه این ستاد در سال ۱۴۰۰، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های همه بخش‌ها بویژه مدیران و کارکنان بخش بهداشت و درمان استان در مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: با اهتمام و جدیت دولت در واکسیناسیون عمومی و همراهی مردم، خوشبختانه موج ششم کرونا را پشت سر گذاشتیم.
 
وی افزود: سال ۱۴۰۰ را در حالی به پایان می‌بریم که آمارها حاکی از روند رو به کاهش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناست و باید از این موفقیت به‌دست‌آمده در سال جدید صیانت کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همه مسئولان و فرمانداران چهار موضوع مهم شامل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون، تکمیل اطلاعات استان در سامانه “ایران من” و تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام تعطیلات را جزو دستور کار خود قرار دهند.
 
وی افزود: دستگاه‌های بازرسی و نظارتی به‌صورت منظم در مراکز اقامتی و گردشگری حضور یابند و از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اطمینان حاصل کنند تا بعد از تعطیلات شاهد افزایش آمارهای کرونا نباشیم.
 
خرّم درخصوص واکسیناسیون نیز گفت: در برخی شهرستان‌ها، آمار واکسیناسیون پایین است و فرمانداران و مسئولان بهداشت و درمان باید این موضوع را جدی بگیرند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت سامانه “ایران من” در راستای مدیریت و کنترل هوشمند کرونا، گفت: متأسفانه عملکرد خوبی از نظر ثبت اطلاعات در این سامانه نداریم و باید همه بخش‌ها و کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا برای تکمیل اطلاعات استان در این سامانه جدیت داشته باشند.
 
وی افزود: این سامانه ملاک فعالیت اصناف و مراکز فعال در ایام عید نوروز است و باید به یک مرحله اطمینان‌بخش از نظر ثبت اطلاعات در این سامانه برسیم.
 
خرّم از دستگاه‌های نظارتی هم خواست بازرسی‌های خود را در ایام تعطیلات متوقف نکنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان شده است، افزود: مدیران و معلمان در سال‌تحصیلی جدید با احساس مسئولیت و اقدام جهادی این عقب‌ماندگی را جبران کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند و ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد کرونایی هستند.
 
بهمن نقی‌پور افزود: آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان رو به کاهش است و از نظر واکسیناسیون دوز سوم نیز آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
 
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیر فناوری اطلاعات استانداری درخصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات در سامانه “ایران من” و مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص اقدامات کمیته پیشگیری از کرونا در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری گزارش دادند.