محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست «جریان های حلقه میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی استعدادها در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از وظایف حلقه های میانی است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «جریان های حلقه میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که ظهر امروز یکشنبه یکم […]
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست «جریان های حلقه میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی استعدادها در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از وظایف حلقه های میانی است.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «جریان های حلقه
میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که ظهر امروز یکشنبه یکم خرداد ماه در
ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: مجموعه وسیع و قدرتمندی از
شبکههای مردمی در قالب ساختارها و عناوین مختلف در کشور وجود دارد که ۲۶
هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، قریب به ۷۰ هزار مسجد، ۱۲۰ هزار مدرسه و بیش
از ۹۴ هزار هیات ثبت شده تنها بخشی از ظرفیت های بزرگ مردمی در کشور
هستند.
مختلف فرهنگی باید بهترین بهره را از این ظرفیت های عظیم شبکه های مردمی
ببریم که در اینصورت نیازی به ساختار جدید و بودجه اضافه در حوزه فرهنگ
نیست.
مردمی اشاره کرد و افزود: هیاتهای مذهبی، روحانیون مستقر در مساجد،
کانونهای فرهنگی، ۷۵۰۰ موسسه فرهنگی و ۲۵۰۰ موسسه قرآنی از جمله حلقههای
میانی شبکههای مردمی هستند که ساماندهی و یکپارچه سازی استعدادها در
راستای اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از وظایف این حلقه ها است.
داشته باشیم و مسجد محور تمامی فعالیتها باشد که در اینصورت دسترسی برای
رسیدن به اهداف متعالی انقلاب تسهیل خواهد شد.
رییس جمهور تاکید کرد: این کارگروه ماموریت خود را حل مسائل و مشکلات در
مسیر تعالی فرهنگی کشور تعریف کرده است.
جدی در حوزه حکمرانی فرهنگی کشور شاهد باشیم زیرا با اصلاح حکمرانی فرهنگی،
در سایر حوزهها هم شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.
یارانه ها پرداخت و خاطرنشان ساخت: متاسفانه اغلب پروندههای اقتصادی در
دادگاهها مربوط به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومان بود، همچنین نتیجه بررسی ها نشان
می دهد در روش سابق پرداخت یارانه ها در حق مردم اجحاف می شد زیرا با بیش
از ۳۰ درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از
مرزهای کشور از یارانه های ما استفاده می کردند اما این یارانه به دست مردم
نمی رسید.
افکار عمومی دارد و شبکه های مردمی باید به میدان بیایند و از ظرفیت های
بالقوه خود برای اطلاع رسانی دقیق درباره این طرح ملی استفاده کنند.