در بافت‌های تاریخی و حاشیه شهرها نوعی بحران حاکم است
در بافت‌های تاریخی و حاشیه شهرها نوعی بحران حاکم است

وزیر کشور گفت: در بافت‌های تاریخی و حاشیه شهرها نوعی بحران حاکم است و رسیدگی به این مساله ارجحیت دارد. احمد وحیدی روز پنجشنبه در جریان دور دوم سفر استانی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی پس از بازدید از پروژه های مختلف شهری در جلسه مشترک با مسوولان شهری تبریز افزود: شهرداران باید سازه‌های ناایمن […]


وزیر کشور گفت: در بافت‌های تاریخی و حاشیه شهرها نوعی بحران حاکم است و رسیدگی به این مساله ارجحیت دارد.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در جریان دور دوم سفر استانی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی پس از بازدید از پروژه های مختلف شهری در جلسه مشترک با مسوولان شهری تبریز افزود: شهرداران باید سازه‌های ناایمن را بررسی کرده و طی گزارشی این لیست را به وزارت کشور اعلام کنند.

وی اظهار کرد: پس از ارایه این لیست، مدت زمانی برای رسیدگی مالک به این ساختمان ها تعیین می شود و اگر در این مدت اقدامی برای ایمن سازی آن ها انجام نشود، این موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه همواره تلاش شده تبریز در تمامی حوزه های اجتماعی و شهری الگوی سایر شهرها باشد، گفت: در زمان حاضر در تبریز اقدامات مطلوبی انجام شده که در این خصوص از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز قدردانی و تشکر می‌ شود.

وحیدی، با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز در خصوص ساماندهی حاشیه نشینی یادآورد: در این خصوص اقدامات مثبتی آغاز شده و در حال انجام است و دیگر شهرهای استان نیز باید برنامه های دقیقی در همین راستا تدوین کنند.

وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس به روستاها موجب کاهش میزان حجم حاشیه نشینی در شهرهای کشور می شود، افزود: باید با ارایه مشوق های لازم، زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

وحیدی، با تاکید بر اینکه تمامی شهرها در خصوص تفکیک زباله از مبدا باید گزارش دقیقی به وزارت کشور ارسال نمایند، گفت: موضوع تفکیک پسماند از مبدا به تمامی شهرها ابلاغ شده است.

به گفته وی ، پسماند یکی از مسائل حائز اهمیت در کلانشهرها به شمار می رود.

شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: این شهر دارای ۲ هزار و ۵۰۰ بافت ناکارمد و یک هزارو ۵۰۰ بافت فرسوده است و با مصوبه شورای اسلامی شهر و ماده پنج، تسهیلات ویژه ای برای تشویق ساخت و ساز در این بافت ها ارائه می شود.

یعقوب هوشیار، افزود: شهرداری تبریز در قالب قرارگاه مسکن احداث پنج هزار واحد مسکونی را هدف گذاری کرده است و از سوی دیگر یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در شهرک جوانان احداث می شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: یک هزار دستگاه تاکسی در تبریز نوسازی شده و همچنان پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر تردد می کنند که باید نوسازی شوند.

حجت الاسلام رسول برگی، افزود: در بین خودروهای فرسوده شهری، خودروهای امدادی و آتش نشانی نیز فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند.