۹۵ درصد درآمد استان از محل مالیات است/ پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان  از درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها
۹۵ درصد درآمد استان از محل مالیات است/ پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان  از درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه 95 درصد درآمد استان از محل مالیات است، گفت: بر این اساس در سال گذشته 7 هزار و 700 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

به گزارش قلم پرس، عیسی اورج‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بر ضرورت فرهنگ‌سازی مالیاتی در سطح جامعه تاکید و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه، به نهادینه‌سازی فرهنگ مالیاتی و افزایش اعتماد عمومی نسبت به پرداخت مالیات کمک می‌کند.

وی به آثار و نتایج فرهنگ‌سازی مالیاتی اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و بیان اینکه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و غیره از محل مالیات مردم ساخته می‌شود، تاثیر بسزایی بر افزایش مشارکت اجتماعی مردم در پرداخت مالیات دارد.

اورج‌زاده با بیان اینکه هر ماه مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری پرداخت می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درخصوص نحوه هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی، علاوه بر تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی در زمینه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکای حداکثری بودجه به درآمدهای پایدار مالیاتی، به‌طور مستقیم نیز موجب عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، یکی از مؤلفه‌های مهم در ارتقای تمکین مالیاتی مؤدیان را ملموس نمودن آثار پرداخت مالیات در زندگی اجتماعی و تبیین نحوه هزینه‌کرد و مصرف مالیات در جامعه عنوان کرد و متذکر شد: نامگذاری پروژه‌های مهم شهری از جمله بوستان‌ها، خیابان‌ها، میادین، پل‌ها و سایر اماکن عمومی شهری خدمت‌رسان به مردم به نام «مالیات» یکی از مهم‌ترین و قابل لمس‌ترین اقداماتی است که با همکاری و مساعدت شهرداری‌های استان می‌توان اجرایی نمود.

عیسی اورج‌زاده، به تحقق درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌هایی از قبیل هوشمندسازی نظام مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی، وصول معوقات، تسریع در رسیدگی‌ها، کاهش فرآیند دادرسی مالیاتی و گسترش فرهنگ مالیاتی را از جمله اقدامات موثر در تحقق کامل درآمدهای مالیاتی محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد درآمد استان از محل مالیات است، یادآور شد: براین اساس  در سال گذشته ۷ هزار و ۷۰۰  میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه بودجه ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در آذربایجان‌شرقی ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شود.

وی اظهار امیدواری کرد، تلاش می‌کنیم این مقدار افزایش را  از کشف پرونده‌های جدید مالیاتی، مبارزه با فراز و مالیاتی و انتقال برخی پرونده مالیاتی صنایع در دیگر استان به  آذربایجان‌شرقی محقق کنیم.

مدیرکل اداره امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی همچنین تصریح کرد: در حدود یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی توسط اداره‌کل امور مالیاتی استان پرداخت شده که از این میزان ۴۵۵ میلیارد تومان مختص شهرداری تبریز بوده است.

اورج‌زاده مبارزه با فرار مالیاتی، کشف پرونده‌های مالیاتی، راه‌اندازی سامانه‌های فروشگاهی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی را از جمله اولویت‌های سال‌جاری اداره‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان داشت: در طرح جدید مالیاتی هدف شناسایی و برخورد با کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند و در مقابل مؤدی که دارای پرونده مالیاتی است، نظر سازمان و اداره‌کل امور مالیاتی تعامل و ارائه خدمات است.

انتهای پیام/