۶ هکتار از اراضی منطقه «اسپیران» تبریز آزادسازی شد
۶ هکتار از اراضی منطقه «اسپیران» تبریز آزادسازی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از آزادسازی ۶ هکتار اراضی روستای اسپیران شهرستان تبریز که تغییر کاربری داده شده بود، خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بابک محبوب علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه […]



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از آزادسازی ۶ هکتار اراضی روستای اسپیران شهرستان تبریز که تغییر کاربری داده شده بود، خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بابک محبوب علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه و ممانعت از دست اندازی زمین خواران به اراضی ملی، ۶ هکتار از تصرفات غیرقانونی در روستای اسپیران بخش مرکزی رفع تصرف شد.

وی در حاشیه اجرای دستور تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، ضمن هشدار به سودجویان و دلالان، گفت: مردم قبل از هرگونه خرید و فروش زمین یا ملک استعلامات لازم را از مبادی قانونی به عمل آورند.

محبوب علیلو با تاکید بر این اصل که تغییر کاربری اراضی، تخریب محیط زیست و نیز سبب تهدید امنیت غذایی آحاد جامعه را به دنبال دارد، تصریح کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ مماشات و اغماضی و با قاطعیت با عوامل سودجو برخورد خواهد کرد.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در اجرای تکلیف قانونی دستگاه مربوطه، ۶ هکتار از اراضی واقع در روستای اسپیران بخش مرکزی، شامل ۸۰ قطعه، به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در راستای حفظ منافع عامه مردم توسط نماینده این مرجع قضایی رفع تصرف شد.

منطقه اسپیران در ۳۵ کیلومتری شمال شهر تبریز واقع است.

پایان پیام/