کلید خاموشی‌ها زده شد! / خاموشی های بی سرو صدای برق در تبریز
کلید خاموشی‌ها زده شد! / خاموشی های بی سرو صدای برق در تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، هنوز تابستان نیامده، اما در همین بهار ۱۴۰۰، صدای پای بحران‌های کم آبی و خاموشی به گوش می‌رسد. بحرانی که از افزایش دمای هوا، کاهش بارش‌های یک سال اخیر و کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق و افزایش نسبی مصرف نسبت به سال گذشته نشأت می‌گیرد. حالا کارشناسان با […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، هنوز تابستان نیامده، اما در همین بهار ۱۴۰۰، صدای پای بحران‌های کم آبی و خاموشی به گوش می‌رسد. بحرانی که از افزایش دمای هوا، کاهش بارش‌های یک سال اخیر و کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق و افزایش نسبی مصرف نسبت به سال گذشته نشأت می‌گیرد.

حالا کارشناسان با افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دمای هوا نسبت به میانگین بلند مدت هشدار می‌دهند که وضعیت تأمین آب و برق ایران در نقطه سربه سری به سر می‌برد و تابستان سختی پیش روی ایران است.

رشد افسارگسیخته مصرف برق در کشور، همزمان با کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت بواسطه فاصله جبران‌ناپذیر میان قیمت تمام شده و فروش آن، هر سال به نگرانی‌ها در خصوص کمبود برق دامن می‌زند. اما امسال کم آبی نیز همدست این دو شده تا سر و صدای بحران خاموشی دوباره بلند شود.

از دیروز  با افزایش چند درجه ای دمای هوا در آذربایجان شرقی برق به صورت نوبتی در برخی نقاط تبریز قطع می شود و قطع برق در روز فعلاً دو ساعته است.

قطع برق افزون بر تبریز در برخی نقاط آذربایجان شرقی نیز رخ داده است. ظاهراً به دلیل کمبود تولید برق و میزان مصرف شهروندان و کمبود بارش ها قرار است تابستان امسال به طور روزانه خاموشی‌ها تداوم پیدا کند.

ظرفیت تولید برق با میزان مصرف آن نمی‌خواند و در تابستان یا باید خاموشی‌های روزانه در پیش گرفته شود و یا مصرف برق مدیریت شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱