کفش مشکلات، پای تولیدکنندگان را می زند!!!
کفش مشکلات، پای تولیدکنندگان را می زند!!!
 عضو هیئت مدیره اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز، گفت: براي توسعه روزافزون صنعت کفش، دولت بايد حمايت واقعي از توليدکنندگان داشته باشد تا شاهد اين نباشيم که کفش مشکلات پاي توليدکنندگان را بزند!!!!

به گزارش قلم پرس، حامد آقازاده با اعلام مطلب فوق افزود: صنعت کفش از نبود حمایت کافی و البته عملی مسئولین در رنج می باشد و حمایت واقعی زمانی است که یک تولیدکننده در شرایط بحرانی قرار داشته باشد و متولیان امر با حل مشکلات موجب حل معضلات و به تبع آن برون رفت از شرایط بحرانی بشود، حقیقت این است که فعالان صنعت کفش توانایی لازم برای افزایش تولید و کسب بازارهای مصرف داخلی و حتی خارجی را دارند و این امر مهم با کمترین حمایت دولت شدنی است و می توان به راحتی بسیاری از مشکلات پیشروی فعالان این صنعت را حل کرد.
وی ادامه داد: ایجاد ثبات در قیمت مواد اولیه و لوازم کفش، ورود تکنولوژی روز دنیا، حذف تعرفه گمرگی، اعطای وام های کم بهره و تامین نقدینگی تولیدکنندگان و حمایت از تولید کنندگان برای شرکت در نمایشگاههای بین المللی، حمایت های بیمه ای و … تنها بخشی از راهکارههای توسعه صنعت کفش می باشند.
آقازاده، در ادامه با ابراز ناراحتی از رکود بازار در سه ماهه اخیر، بیان کرد: متاسفانه هزینه های تولید بالا رفته و تولیدکنندگان کفش با مشکل نقدینگی مواجه شده اند و قوانین دست و پا گیر نیز مشکلات صنعتگران را دوچندان کرده است و از طرفی با کاهش قدرت خرید مردم عملا میزان تولید را کاهش و موجب رکود بازار شده است و باید متولیان امر برای این مشکل چاره ای بکنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه با شرایط موجود، توان رقابتی تولیدکنندگان با رقبای خارجی بسیار پایین آمده که باید زیرساخت های اقتصادی و صنعتی کشور اصلاح و در کنار آن خود تولیدکنندگان نیز باید کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند و دولت هم در ایجاد فضای رقابتی کمک حال تولیدکنندگان باشد و با ایجاد بازارهای جدید عملا کالاهای تولید داخل را در کشورهای هدف عرضه و موجب ارزآوری به کشور گردد.
مدیر عامل شرکت راینو چرم با نام تجاری راهینو با اشاره به اینکه در هر کاری تعامل و وحدت و همدلی، نیاز و اساس کار است و هر موقع در هرکاری یکدلی و همکاری بوده است قطع یقین موفقیت هم به د نبال داشته است، اظهارداشت: در صنعت کفش تبریز هم نیاز به یک انرژی مضاعف و همدلی برای رشد بیش از پیش صنعت کفش داریم که متاسفانه این امر در سالهای اخیر با یک گسست اساسی روبرو شده بود که الحمدالله بعد از برگزاری خوب انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کفاشان تبریز یک وحدت و همدلی برای حل مشکلات صنعت بین اعضای محترم هیئت مدیره به وجود آمده است که تشکلهای صنفی و صنعتی نیز در کنار اتحادیه برای توسعه و رونق این صنعت تلاش می کنند.
آقازاده، اضافه کرد: برای موفقیت بیشتر نیازمند استفاده از تجربیات پیشکسوتان عزیز و همچنین تزریق تفکر و انرژی جوانی به صنعت کفش هستیم تا با تلفیق تجربه و انرژی جوانی بتوانیم این صنعت را به جایگاه واقعی اش برسانیم که الحمدالله ترکیب هیئت مدیره اتحادیه ترکیبی از تجربه و جوانی است که قطع یقین موجب موفقیت اتحادیه دوره جدید خواهد شد.
وی، در خاتمه با تقدیر و تشکر از رسانه ها به عنوان بازوان حمایتی صنعت کفش در سالهای اخیر، بیان کرد: در شرایط فعلی که شرایط برای تولیدکنندگان سخت شده است، باید دولت در این شرایط خاص به حمایت از تولید و تولیدکنندگان بپردازد و با حمایت های عملی با این اقدام مانع تعطیلی و به تبع آن اخراج کارکنان و …. بشود.
*در حال حاضر صنعت کفش با مشکلات عدیده ای بسیاری روبرو است که دولت باید به جای شعار یک حمایت واقعی داشته باشد.

انتهای پیام/