پزشکیان: روابط عمومی ها می توانند صدای حق در برابر ظلم باشند
پزشکیان: روابط عمومی ها می توانند صدای حق در برابر ظلم باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت وجود جهان بینی برای فعالیت موثرتر روابط عمومی ها تاکید کرد: همه انسان های دنیا از یک ریشه هستند و برای داشتن روابط عمومی موثر، باید با دنیا ارتباط برقرار کرد. به گزارش لم پرس، مسعود پزشکیان صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه در چهاردهمین دوره سمپوزیوم […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت وجود جهان بینی برای فعالیت موثرتر روابط عمومی ها تاکید کرد: همه انسان های دنیا از یک ریشه هستند و برای داشتن روابط عمومی موثر، باید با دنیا ارتباط برقرار کرد.

به گزارش لم پرس، مسعود پزشکیان صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه در چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ضمن تاکید بر ضرورت وجود نگاه عمیق و جهان بینی برای بهتر شدن روند روابط عمومی و گستره این فضا به یکی از آیات قرآن کریم درخصوص ضرورت جهان بینی اشاره و اظهار کرد: در یکی از آیات قرآن کریم تاکید شده است که اگر می خواهید روابط خوبی با انسان ها داشته باشید، باید نگاه وسیع و گسترده داشته باشید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه این دایره و وسعت نگاه کوچکتر باشد و حزبی و جناحی شود، روابط با جهان پیرامون نیز ضعیف تر خواهد بود، در حالی که همه انسان ها از یک ریشه هستند.

وی با بیان اینکه تمام ادیان و پیامبران برای تسلیم کردن بشر در برابر حق و عدالت آمده اند، افزود: روابط عمومی باید بداند که با چه نگاه و دیدی می خواهد در دنیا فعالیت داشته باشد و این نگاه روابط عمومی هاست که فعالیت آنها را نیز تعریف می کند.

 

روابط عمومی ها می توانند صدای حق در برابر ظلم باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در این نگاه می توان با همه انسان های دنیا ارتباط برقرار کرد، افزود: قرآن نیز به کسی که در مقابل ظلم و ستم سر خم نکند و فقط در برابر حق تسلیم باشد، بشارت داده است و روابط عمومی ها در این مسیر می توانند صدای حق در برابر ظلم باشند.

وی تصریح کرد: آیا امروز روابط عمومی ها با این نگاه رفتار می کنند یا فقط می خواهند ذهنیت، جنس و بنگاه خود را قالب کنند.

پزشکیان ادامه داد: در دوره های آموزش مدیریت برای فروش محصول سه روش تدریس می شود؛ اول اینکه کالای مورد نظر به میزانی توزیع و تبلیغ شود که بازار را اشباع کند؛ روش دوم اینکه تبلیغ محصول به نحوی باشد که اگر دو محصول خریداری کنید، سومی به شما رایگان عرضه شود و سوم اینکه بررسی شود مخاطب و خریدار محصول چه نیازهایی دارد و برای آن نیاز مخاطب محصول تولید شود. امروز برای داشتن یک روابط عمومی قوی باید ببینیم مخاطب چه می خواهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم روابط عمومی موثر و مفیدی داشته باشیم، باید ضمن داشتن یک نگاه وسیع برای مواجهه با دنیا به هیچ وجه خود را محدود نکنیم چرا که با نگاه محدود حتی نمی توان با همسایگان روابط مفیدی داشت.

 

روابط عمومی و رسانه ها نباید اجازه دهند پول و ثروت حقیقت را تحت تاثیر قرار دهد

پزشکیان با اشاره به ماجرای قتل فجیع جمال خاشقچی بیان کرد: اگر روابط عمومی و رسانه در این موضوع وارد عمل نمی شد و قدرت های بزرگ را این چنین به چالش نمی کشید، کاملا صحنه جنایت پاکسازی می شد و هیچ اثری از این قتل و جنایت فجیع وجود نداشت، اما در این مسیر روابط عمومی و رسانه ها نباید اجازه بدهند که قدرت ها با پول و ثروت حقیقت را تحت تاثیر قرار دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم روابط عمومی ها آنچه حق است را دنبال کنند و در این مسیر نیز از ابزار و تکنولوژی های روز نیز باید استفاده کرد تا صدای حق به گوش تمام ملل برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رساندن صدای حق به دنیا وظیفه روابط عمومی و رسانه ها است و این مهارت شما است که می تواند به رشد و تعالی انسان ها در این مسیر کمک کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه انسان ها از یک ریشه هستند و در طول تاریخ جناح ها فقط سعی کرده اند که خود را حق جا بزنند، در حالی که حق مستقل از من و شما و این جناح و آن جناح است و باید در برابر حق سر خم کرد.

براساس این گزارش در پایان این مراسم از روابط عمومی های برتر در بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد./