پاسکاری؛ همان همیشگی مسئولان ورزش
پاسکاری؛ همان همیشگی مسئولان ورزش
وقفه‌های طولانی مدت لیگ برتر فرصت خوبی بود تا نواقصات رفع و همچنین زیرساخت‌های ورود بانوان به بزرگ‌ترین استادیوم شمالغرب کشور صورت گیرد.

قلم پرس– سجاد جمالزاده: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور پس از وقفه‌ای دوباره از امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه شروع می‌شود و تیم فوتبال تراکتور نیز روز شنبه ۲۹ مهر در چارچوب معوقه هفته ششم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود.

آخرین میزبانی تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز به ۵۰ روز پیش برمی‌گردد، جایی که در هفته چهارم در ششم شهریورماه با یک گل از سد مس رفسنجان عبور کرد که پس از آن، به دلیل وقفه‌های پی در پی لیگ برتر دیداری در این استادیوم انجام نگرفت تا فرصت خوبی برای رفع نواقصات آن و همچنین فراهم نمودن زیرساخت‌های ورود بانوان به بزرگ‌ترین استادیوم شمالغرب کشور باشد.

وررشگاه یادگار امام (ره) تبریز به عنوان یکی از ظرفیت‌های عظیم ورزشی غرب کشور می‌تواند میزبان بسیاری از مسابقات ملی و بین‌المللی باشد که نیازمند توجه بسیار مسئولین استانی و کشوری است، البته در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی اعتبار نسبتا کلانی برای بازسازی این ورزشگاه اختصاص یافت که در فاز اول رختکن‌های آن به طور اساسی بازسازی و در فاز دوم نیز پیست تارتان تعویض شد اما کماکان کمبودهایی در ورزشگاه به چشم می‌خورد که باید مورد توجه باشد.

گیت‌های ورودی جدید، صندلی‌های شکسته، وضعیت بوفه‌ها، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی از دیگر مواردی است که برای تکمیل شدن ورزشگاه یادگار امام به استادیومی استاندارد باید به رفع نواقصات موارد اشاره شده اقدام شود اما بخش مهم سخت‌افزاری این استادیوم به امکانات زیرساختی برای ورود بانوان برمی‌گردد.

در آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و با الزام فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ورود بانوان به ورزشگاه‌های کشور در لیگ بیست و سوم، شهرهایی نظیر تهران، اراک، قزوین و سیرجان با فراهم نمودن زیرساخت‌های مورد نیاز و با مجوز شورای تامین استان‌های مذکور ورود بانوان به صورت محدود آزاد اعلام شد اما در تبریز با اعلام مسئولین استان آذربایجان‌شرقی هنوز زیرساخت‌های مورد نیاز برطرف نشده است تا حضور بانوان در دیدار تراکتور و شمس آذر قزوین و همچنین سایر دیدارها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

در همین راستا «یونس فاتح» فرماندار تبریز، به خبرنگار قلم پرس گفت: پس از دیدار تراکتور و شارجه امارات که بانوان محترم حضور پیدا کردند اقدامات اولیه‌ای در جهت حضورشان در بازی‌های لیگ برتر نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شده است که در ادامه نیز اقدامات تکمیلی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شخص آقای استاندار نیز پیگیر این موضوع است تا در کمترین زمان ممکن اقدامات تکمیلی در باب امکانات رفاهی و حمل و نقل حضور بانوان در استادیوم انجام شود تا همانند سایر استان‌ها شاهد حضور بانوان محترم باشیم و در این راستا نیز خبر دارم آقای ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان به همراه همکاران‌شان به صورت مستمر درخصوص اقدامات‌شان به آقای استاندار گزارش می‌دهند.

در ادامه در تماس با «حبیب ستوده‌نژاد» درباره اقدامات انجام شده درخصوص رفع نواقصات استادیوم یادگار امام (ره) سوال کردم که مدیرکل ورزش و جوانان استان ابراز داشت: اولویت اول ما ترمیم چمن ورزشگاه بود که برای پاییز و زمستان آماده کنیم تا از نظر برگزاری بازی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: تعمیر موتورخانه هیتینگ، بازسازی سکوها، نصب کامل پیست تارتان، تعویض صندلی‌های شکسته طبقه اول، ایجاد سرویس‌های بهداشتی حاشیه استادیوم، تعویض شیشه‌های جایگاه وی آی پی و نصب آزمایشی چندین گیت ورودی تماشاگران از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره کل در حد فاصل تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره آماده‌سازی زیرساخت‌های ورود بانوان به استادیوم نیز گفت: اولین بحث حضور بانوان این است که باشگاه تراکتور سامانه بلیط فروشی خود را به سامانه ثبت احوال کشور وصل کند تا سایر اقدامات و مجوزهای لازم اخذ شود.

ستوده‌نژاد تاکید کرد: ما به نوبه خود زیرساخت‌های لازم را حل می‌کنیم اما از طرف دیگر باید باشگاه تراکتور نیز همکاری و پیگیری‌های لازم را داشته باشد تا ورزشگاه یادگار امام (ره) بتواند میزبان بانوان محترم باشد.

سپس نوبت «هوشنگ نصیرزاده» بود که از وی درباره پیگیری‌های این باشگاه سوال کنم که پاسخ داد: ما برای اتصال بلیط فروشی به سامانه ثبت احوال نامه‌نگاری لازم را انجام دادیم و چون ثبت احوال سامانه خود را در اختیار بخش خصوصی قرار نمی‌دهد به همین دلیل کمی زمان‌بر خواهد بود و هنوز جوابی به ما واصل نشده است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تصریح کرد: ورود بانوان به استادیوم دست ما نیست و نمی‌توانیم بیش از این کاری انجام دهیم و فقط می‌توانیم پیگیری لازم را انجام دهیم و این کار را نیز می‌کنیم چرا که ورود بانوان می‌تواند از نظر بلیط فروشی به سود باشگاه باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید همه شرایط و جوانب از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای ورود بانوان به استادیوم آماده باشد تا بتوانیم پاسخگوی بانوان باشیم.

در پایان این گزارش به سراغ «علی خاکزاد» دبیر هیات فوتبال رفتم تا اقدامات هیات فوتبال در ورود بانوان به استادیوم را جویا شوم که این مسئول هیات فوتبال استان با استقبال از این موضوع، اظهار داشت: صراحتا عرض می‌کنم که هیات فوتبال به عنوان متولی فوتبال استان موافق حضور بانوان علاقمند به این رشته پر طرفدار است که زمینه‌های ورودشان به استادیوم از لحاظ سخت‌افزاری آماده است.

خاکزاد تاکید کرد: هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان پس از حضور بی‌حاشیه بانوان در دیدار شارجه، اقدام به تکمیل امکانات سخت‌افزاری از قبیل آماده‌سازی گیت‌ها، سرویس‌های بهداشتی، صندوق امانت‌داری و … کرده است.

دبیر هیات فوتبال استان در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ فدراسیون فوتبال و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط، اکنون منتظر باشگاه تراکتور هستیم تا با اتصال بلیط فروشی به سامانه ثبت احوال و معرفی کمیته بانوان باشگاه، بانوان تماشاگر به استادیوم یادگار امام (ره) وارد شوند، همان کاری که سایر باشگاه‌ها انجام داده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: تبریز شهر اولین‌ها است و ما در سال ۱۳۸۸ برای اولین‌بار بلیط الکترونیکی را در تبریز راه اندازی کردیم که معتقدم در این مورد نیز می‌توانستیم اولین باشیم ولی به هر حال امیدوارم با اقدامات باشگاه تراکتور شاهد حضور بانوان علاقمند به فوتبال در استادیوم باشیم.

صحبت‌های مدیران ورزش استان نشان از پاسکاری آن‌ها برای حل یک مسئله دارد که ابلاغیه آن از سوی فدراسیون فوتبال به استان‌ها فرستاده شده است و به نظر می‌رسد با چنین صحبت‌هایی شاهد اقدامی جدی نخواهیم بود تا همچنان ورود بانوان تماشاگر به استادیوم یادگار امام (ره) تبریز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

  • خبرنگار: سجاد جمالزاده