پاداش: سرمربی تیم ملی هیچ شناختی از بسکتبال ایران و آسیا نداشت
پاداش: سرمربی تیم ملی هیچ شناختی از بسکتبال ایران و آسیا نداشت

رئیس سابق هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی گفت: سرمربی تیم ملی ایران هیچ شناختی از بسکتبال ایران و آسیا نداشت. کریم پاداش در گفت وگو با خبرنگاران در مورد ره‌آورد  تیم ملی بسکتبال کشور از مسابقات جام جهانی  ۲۰۲۳ جاکارتا گفت: قبل از جواب به سئوال، لازم است اشاره کنم آقای هاکان دمیر سرمربی تیم ملی ایران از […]



رئیس سابق هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی گفت: سرمربی تیم ملی ایران هیچ شناختی از بسکتبال ایران و آسیا نداشت.

کریم پاداش در گفت وگو با خبرنگاران در مورد ره‌آورد  تیم ملی بسکتبال کشور از مسابقات جام جهانی  ۲۰۲۳ جاکارتا گفت: قبل از جواب به سئوال، لازم است اشاره کنم آقای هاکان دمیر سرمربی تیم ملی ایران از کشور ترکیه نه شناختی از بسکتبال ایران و بازیکنان تیم ملی کشورمان داشتند و نه شناختی از وضعیت بسکتبال آسیا!.

یاد شعر معروف خودمان ‌افتادم که خشت اول گر نهاد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج و واضح و روشن بود که این مربی پاسخگوی مطالبات بسکتبال کشور نخواهد شد.

وی گفت: حذف بازیکن ارزشمند تیم ملی محمد جمشیدی و کنار گذاشتن پدیده جوان و بی‌چون و چرای بسکتبال ایران، سجاد پذیرفته، بازیکن خوب و شایسته آذربایجان ‌که نامشان برای فیبا هم  ناآشنا نبود از ترکیب تیم ملی‌، قطعا عدم استقلال فکری ایشان را در انتخاب بازیکنان مشخص ساخت. ترکیب و هدایت ضعیف وعدم تسلط بر اعصاب و روان و اعتراضات غیر حرفه‌ای به قضاوت داوران‌، در هر بازی که منجر به دریافت ۳ تکنیکال فول شد و در نهایت باعث باخت تیم ملی بسکتبال‌مان بویژه مقابل ساحل عاج گردید.

مدیر سابق باشگاه تراکتور تاکید کرد: گذشته از ناتوانی سرمربی‌، در اعزام کادر فنی‌، سرپرست و عوامل دیگر بحث و حدیث بسیار بگوش می‌رسد سرپرستی که جراح و فلوشیب زانو بوده و ناآشنا به جامعه بسکتبال بوده وبنا به شنیده‌ها، آقای ارسلان کاظمی مترجم سرمربی با بازیکنان بوده واین یعنی از عوامل کسی اینکاره نبوده است؟!

کریم پاداش افزود: موضوع مهم این است که چرا در انتخاب مربی خارجی وسواس بخرج داده نمی‌شود و این مربی از مربیان وطنی چه چیزی بیشتر داشت و چه امتیازاتی بدست آورد که مربیان ما توان بدست آوردن آن‌را نداشتند. و افتخار حضور در بزرگترین آوردگاه  بسکتبال دودستی با دلارهای نامعلوم به ایشان تقدیم شد.

این پیشکسوت بسکتبال آذربایجان شرقی اظهار کرد: واقعیت تلخ این است که معلوم نیست چه عواملی پشت صحنه هستند که این مربیان خارجی کم رزومه و کم سواد را با دلارهای آنچنانی  وارد ورزش کشور  می‌کنند و نتیجه همین می‌شود که از هر طرف بازنده می‌شویم هم در بخش اخلاق حرفه‌ایی و هم نتیجه گیری‌ و هم حیف و میل بودجه فدراسیون‌.

امیدواریم کمیته ملی المپیک در مورد بکارگیری مربیان خارجی دستورالعمل‌های شفاف وسختگیرانه‌ایی تدوین ‌کنند و فدراسیون‌ها را هم ملزم به  پاسخگویی نمایند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷