ویژه برنامه های مجازی ماه مبارک رمضان باعنوان “رویش دوباره در بهار معنویت”
ویژه برنامه های مجازی ماه مبارک رمضان باعنوان “رویش دوباره در بهار معنویت”

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی گفت: بر نامه های فرهنگی اجتماعی وهنری شهرداری تبریزدر ماه مبارک رمضان با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان در فضای مجازی […]

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی گفت: بر نامه های فرهنگی اجتماعی وهنری شهرداری تبریزدر ماه مبارک رمضان با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برگزار می شود که نویدبخش ماهی پر نشاط همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

 حجتالاسلام والمسلمین حمیدی درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان این‌معاونت با عنوان “رویش دوباره در بهار معنویت “گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، ویژه برنامه‌ها ی فرهنگی اجتماعی وهنری شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان با محوریت فضای مجازی میهمان‌ خانه‌های شهروندان مومن و خدا دوست تبریز در ماه مبارک رمضان خواهدبود.

حمیدی  طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها، جزء خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا را از جمله برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مسابقه مجازی عکس و فیلم”تصویر بندگی” ویژه روزه اولی ها با هدف تشویق کودکان ونوجوانان به روزه داری و گذرندان اوقات فراغت ازطریق انجام کار هنری را یکی از طرح های ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد که توسط مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه اجرا خواهد شد.

حمیدی، مسابقه کتابخوانی مجازی برآستان جانان ویژه عموم شهروندان را از دیگر برنامه های فرهنگی مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که در راستای ترویج خوانش کتابهای دینی ومذهبی و ادامه پویش در خانه بمانیم کتاب بخوانیم توسط مراکز فرهنگی مناطق دهگانه‌شهرداری تبریز با انتشار فراخوان و فایل کتابهای منتخب در وبسایت مناطق دهگانه وکانالهای اطلاع رسانی‌مراکز فرهنگی شهرداری‌برگزار خواهد شد.

وی درادامه گفت : طرح مسابقه مجازی خطاطی و کتابت قرانی باهدف ایجاد فضای معنوی با بهره گیری از هنر خوشنویسی ویژه هنرمندان خوشنویسی از دیگر طرح های ماه مبارک رمضان امسال می باشد که با ا اعلام فراخوان به هنرجویان مربیان وهنرمندان خوشنویس آثار خوسنویسی به صورت فایل جمع آوری و پس از داوری نتایج به صورت نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم در خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی مسابقه مجازی قصه و خاطره های رمضان ویژه عموم شهروندان و همچنین مسابقه تقاشی ها وپیام های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

حمیدی آغاز جزخوانی قرآن کریم تحت عنوان “در محضر خدا” با هدف ترویج فرهنگ قرانی ویژه عموم شهروندان را که هر جزء از قرآن در یک برنامه مجازی به صورت وبینارتوسط قاریان قران و اساتید مختلف تلاوت ترجمه وتفسیر خواهد شدرا از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که درفضای مجازی پخش خواهد شد.

وی، طرح نمایشگاه مجازی نان و خرماوهنر تزئین سفره افطار ویژه بانوان را از دیگر برنامه های مجازی مراکز فرهنگی شهرداری تبریر در ماه مبارک رمضان امسال بیان کرد.

وی افزود :فراخوان مسابقات مجازی از طرف مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه و فرهنگسرای الغدیر در اول ماه مبارک رمضان از طریق کانالهای مجازی مناطق و وبسایتهای شهرداری به شهروندان اعلام شده و آثار ارسالی شهروندان پس از دریافت فایلها در فضای مجازی جمع آوری و پس از داوری در روز عید فطر نتایج بصورت مجازی اعلام خواهد شد و به منتخبین هدایایی ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه اوج بهار معنویت انسان و ماه جبران گذشته برای رسیدن به سعادت و رستگاری در آینده است اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی شهروندان مومن وخدادوست بتوانیم ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم و شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری مفرح در مراکز فرهنگی و بوستان‌های شهر باشیم.

وی افزود: شهروندان برای اطلاع از برنامه های فرهنگی وهنری و استفاده از کلاس‌هایی که  در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند  با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرید.