نقشه‌ای جامع و کامل برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی نوار مرزی آذربایجان‌شرقی تهیه شود
نقشه‌ای جامع و کامل برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی نوار مرزی آذربایجان‌شرقی تهیه شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، بر تهیه نقشه‌ای جامع و کامل با رویکرد اقتصادی و با توجه به تمام مواهب و ظرفیت های موجود در نوار مرزی تاکید کرد به گزارش قلم پرس،از تبریز، مالک رحمتی امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه […]



استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، بر تهیه نقشه‌ای جامع و کامل با رویکرد اقتصادی و با توجه به تمام مواهب و ظرفیت های موجود در نوار مرزی تاکید کرد

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مالک رحمتی امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن اظهار کرد: از همه مردم خطه آذربایجان شرقی و تبریز که با روحیه انقلابی و ولایت مداری خود حماسه دیگری را در ۲۲ بهمن رقم زدند و حضور پررنگ، دارای پیام و با نشاطی داشتند تشکر می کنم.

 
وی افزود: این حضور مردم پیام های متعددی دارد و مسئولیت ما مدیران را که به عنوان خادمان این مردم هستیم چند برابر می کند؛ چرا که این مردم با همه فراز و نشیب ها پای انقلاب خود ایستاده اند و آن را متعلق به خود می دانند و بزرگترین پیام آن برای ما این است که هر آنچه که در توان داریم برای خدمت گزاری به این ملت شریف به کار بگیریم.
 
استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت های بالای مرز ۲۴۱ کیلومتری استان تاکید کرد و گفت: نوار مرزی استان باید به مرز اقتصادی تبدیل شود و نگاه استان به این مرز کاملا یک رویکرد اقتصادی است.
 
رحمتی ادامه داد: اگر بتوانم ظرفیت های بی بدیلی همچون آب، خاک، مناظر طبیعی و دیدنی که در این مرز وجود دارد را احیا کنیم امکان ایجاد فرصت های گردشگری و ایجاد شهرک های تخصصی صنعتی و کشاورزی با محوریت بخش خصوصی وجود خواهد داشت.
 
استاندار اذربایجان شرقی تاکید کرد: یک نقشه جامع و کامل با رویکرد اقتصادی و با توجه به تمامی مواهب و ظرفیت های موجود در مرز تهیه شود.
 
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی در ادامه به ثبت جهانی روستای کندوان توسط مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل اشاره کرد و گفت: ۷۶ روستا از سراسر دنیا تاکنون ثبت شده است که یکی از این ۷۶ روستا، کندوان است و این موفقیت و خبر بسیار بزرگی برای آذربایجان شرقی است.
 
رحمتی بر اهمیت این رویداد تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اولویت های آذربایجان شرقی جذب گردشگر خارجی است که چنین رویدادهایی کمک می کند تا جذب گردشگر داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.
 
وی به ویژگی های منحصر به فرد آذربایجان شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: استان ما دارای ظرفیت های بی بدیلی است که می توان به وجود چهار فصل در چهار گوشه استان، اقوام و فرهنگ های متنوع، جنگل های دیدنی ارسباران و ظرقیت های روستایی متعدد که یکی از آنها روستای کندوان است اشاره کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی خطه ای است که دارای تاریخ، تمدن، اقوام متعدد و ظرفیت های طبیعی است و زمانی می توانیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم که گردشگر داخلی و خارجی جذب کنیم و روستای کندوان کمک شایانی در این راستا خواهد کرد.
 
رحمتی افزود: آنچه نیاز است یک نظام برنامه ریزی و مدیریت خوب است که در این زمینه مدیران پای کار هستند و برنامه ریزی خواهند کرد که از این فرصت پیش آمده برای اقتصاد استان نهایت استفاده را انجام دهند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر احداث و بازسازی ایستگاه های ژئودینامیک (پایش پوسته زمین و حرکات تکنونیکی آن) در استان تاکید کرد و افزود: این ایستگاه ها در حوادث طبیعی هچون سیل و زلزله به مدیریت استان کمک می کنند و سازمان برنامه و بودجه استان باید با تمام دستگاه های استان همکاری داشته باشد تا در حداقل زمان ممکن این ایستگاه ها ساماندهی شوند.
 
رحمتی به روز رسانی نقشه های استان را نیز امری ضروری دانست و گفت: در تصمیم گیری و تصمیم سازی های مدیریتی نقشه ها حرف اول را می زنند و ضروری است تمام نقشه های استان را به روز رسانی نماییم تا بر اساس آنها بتوانیم کارها را پیش ببریم.

در این جلسه آخرین وضعیت ایستگاه‌های ژئودینامیک در استان بررسی و همچنین ۶ مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان تصویب شد.

پایان پیام/